The Soulagogic teacher

המורה הסולאגוגי

לכל אדם קיים מורה פנימי המראה לו את דרכו האישית, מנחה ומכוון אותו בקבלת החלטותיו. המורה הפנימי הוא הבש"ם האישי של כל אדם, הוא מורכב מתשוקותיו, יכולותיו וייחודו. המורה הפנימי מוביל את האדם לאורך כל חייו למימוש עצמי והשגת מטרותיו.

סולאגוגיה- הובלת הנפש Soulagogy היא תפישה חינוכית בה המחשבה נפתחת מתוך הנפש, נקשרת עם אובייקטים חיצוניים ומוחזרת אל תוך הנפש, וכך נוצרת המודעות לממשותם וצורתם של האובייקטים. זהו תהליך של Self-realization זיהוי המציאות של עצמי המוביל לתהליך של Self-actualization מימוש עצמי. בתפישה הסולאגוגית Soulagogy תפקיד המורה הסולאגוגי לסייע ללומד להוביל את נפשו: Soulagogy. התהליך הסולאגוגי נובע מהאמונה של הלומד במורה שלו וביכולת שלו לסייע לו להוביל את נפשו כחלק מתהליך הפיתוח האישי.
המורה הסולאגוגי הוא התגלמותו וקולו של המורה הפנימי. צורתו האנושית וקולו האנושי של המורה הסולאגוגי היא השתקפות חיצונית של המורה הפנימי. ברמה הגבוהה והעמוקה ביותר אין המורה הפנימי והמורה הסולאגוגי נפרדים, מכיוון שמשימתו של המורה הסולאגוגי היא ללמד את האדם לקבל, ללא שום סוג של מיסוך, את בשורתו הברורה (בש"ם) של המורה הפנימי, ולגרום לו להבין את נוכחותו של המורה הפנימי המושלם בתוך כל אדם- ה-Dobeing שלו. המורה הסולאגוגי הוא הדובר הישיר של ה-Dobeing של כל אדם, והוא משקף כמראה את ההוויה הפנימית של כל אדם. בעזרת המורה הסולאגוגי מוארת התודעה הפנימית של כל אדם. המורה הסולאגוגי הוא הפנים האנושיים של המורה הפנימי והוא תמצית החכמה והחמלה האישית. המורה הסולאגוגי הוא התגלמות ההתחייבות להגשמת העצמי. הוא מסייע להבין בשלמות ולזהות מהו ה-Dobeing של כל אדם דרך אהבתו וחכמתו האינסופיים. המורה הסולאגוגי הוא מגן, ומעורר בו-זמנית את כל תשומת הלב של האדם ומודעותו.

"יש רק דרך אחת להגיע לחירות ולידיעת הכל שנובעת מן ההארה; ללכת בדרכו של מורה רוחני אמיתי, מורה הדרך שיעזור לך לחצות את אוקיינוס הסמסארה"/ קיינטסה רינפוצ'ה
המורה הסולאגוגי מאפשר הצצה רבת עוצמה וחותכת אל תוך טבעה של התודעה. הוא עוזר לראות את האמת המתגלמת בהוויה, הוא עוזר להיות נוכח, להיות. כמיהה ורחשי כבוד למורה הסולאגוגי מעמיקים את ההבנה לגבי מה שהוא מציג בפני האדם.
"בתחילה אין התמסרות זו טבעית או ספונטנית בהכרח, ולכן עלינו להשתמש בשיטות שונות שיעזרו לנו להגיע אליה. בעיקר עלינו לזכור תמיד את איכויותיו המצוינות של המורה, ובייחוד את עדינותו כלפינו. כשנתמיד ליצור ביטחון המורה והערכה כלפיו ונלמד להתמסר, יגיע לבסוף הרגע שבו עצם הזכרת שמו או המחשבה עליו יעצרו את כל התפישות הרגילות שלנו, ואנו נראה בו את הבודהה עצמו."/ קיינטסה רינפוצ'ה
מערכת היחסים הקרובה בין המורה הסולאגוגי לאדם הופכת לראי, לדוגמה חיה של יחסו של האדם לחיים ולעולם בכלל. המורה הסולאגוגי הופך לדמות המרכזית בתרגול המתמיד של המודעות לתודעה, ללב, ולטבע הפנימי. המורה הסולאגוגי הוא הנתיב, אבן הבוחן לטרנספורמציה גמורה בתפישתו של הלומד.
"רק בכוח ההתמסרות, וההתמסרות לבדה, תוכל להגשים את האמת המוחלטת"/ בודהה

כחלק מהתפישה הסולאגוגית מורה סולאגוגי מסייע בהובלת הנפש והוא חלק בלתי נפרד מתהליך התפתחות אישית וצמיחה רוחנית.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

The color of your death

Benjamin Franklin and Musar movement

Yonit Shaked Golan: folk singer and huge soul