Soulagigical education


בחינוך סולאגוגי Soulagogy תהליך הלמידה הוא פנימי. הלמידה הרוחנית היא דרך התבוננות פנימה ולא למידה חיצונית העוסקת בידע ומיומנויות. הלומד עוסק בחלק העמוק של מהותו. מודל הבש"ם מסייע לו לזהות אותה, להגדירה ולהופכה למשמעותית עבור הסובבים אותו.

המודעות נעשית צלולה ושקופה, כאשר הלומד נכנס למרחבי התודעה המקורית שלו. הוא הופך למרחב עצמו, שהוא בלתי נפרד מכל היתר, ונהיה אחד עם כל מה שקיים.
סרי ניסארגדתה קרא למהות זו "אני הוא זה" "I Am That".
הלומד נותן למחשבות להפתח מתוך הנפש ולחזור אליה דרך למידת נחי"ל.
מטרת למידת נחי"ל היא לאפשר ללומד לחיות את חייו בשלמות, להינתק מאשליית החיים (כמו לדוגמה בתפישה הקפיטליסטית), ללמוד לראותם כפי שהם, ולהתפתח באהבה לכל הסובב.
הלומד מפתח חוסן אישי וחירות מחשבתית דרך למידת נחי"ל. החיפוש הוא אחר מענה לצורך הרוחני של הלומד לפי שלוש הטבעות הסולאגוגיות:
1.    טבעת פנימית Inner ring המתעסקת בזהותו של הלומד, משמעות חייו ואמונתו.
2.    טבעת חיצונית External ring העוסקת בסוגיית ההודיה, הסליחה והשייכות.
3.    טבעת השאיפה Ambitious ring עוסקת בעתיד הלומד, בתקווה שלו ובחופש הבחירה והמחשבה.

המורה הסולאגוגי מסייע ללומד לזהות את הצורך הרוחני שלו, לחפש אותו, לשיים את הכלי בעזרתו הוא מפתח אותו, ועוזר לו להפיץ את "תורתו" בסביבה הרלוונטית.
הלומד מזהה את המיוחד שבו על-פי מודל הבש"ם והופך אותו למשמעותי דרך "התזתו" על הסובבים, ובכך משפיע עליהם ונעשה משמעותי עבורם.
התהליך המלא נותן ללומד תחושת שחרור נפלאה, עד שלא יאלץ עוד להסתיר דבר.
הלומד רוכש את החוסן העצמי שלו דרך החכמה, לקבל כל אירוע כפי שהוא, מבלי לדעת אילו השלכות יהיו לו ומבלי לאכוף עליו תוצאה כלשהי. חוסר הידע שלו הוא האושר ואומץ הלב הממצאים את חייו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

The color of your death

Benjamin Franklin and Musar movement

Yonit Shaked Golan: folk singer and huge soul