The Soulagogical education and Integrity
















משמעות עיקרון התכלול בחינוך מוטה עתיד, היא גיבוש עצמי שלם: זהות, משמעות ואמונה. עיקרון התכלול מסייע ללומד לגבש את "עמוד השדרה" שלו, כמצפן אישי המסייע לו לנווט בבטחה בגלים הסוערים של המציאות המשתנה. עיקרון התכלול מיושם בעזרת הגישה הסולאגוגית Soulagogy המבוססת מודל הבש"ם ולמידת נחי"ל.
סולאגוגיה Soulagogy היא אסכולה חינוכית ל"הובלת נפש הלומד", המניחה כי בתהליך הלמידה המחשבה נפתחת מתוך הנשמה ומחברת את האדם לעולמו בדרך עשירה, מעודנת ומורכבת. "אין הנפש משיגה חירות אמיתית מתוך צבירת חומרים לשם ידע ומתוך רכישת רעיונותיהם של אנשים אחרים, אלא מתוך גיבוש אמות מידה לשיפוט משלה ומתוך יצירת מחשבות"/ רַבִּינְדְרָנָת טָאגוֹר.
סולאגוגיה Soulagogy נוצרה מחיבור שתי מילים:
נפש soul או פסיכה ,Greek: "psyühē", of "psychein", "to breathe" "לנשום" בעברית- מכלול היכולות המנטאליות הקיימות בייצור החי.
להוביל Agogy Greek: ἄγω מילה שמקורה ביוונית. חיבור שתי המילים יצר את המונח Soulagogy  סולאגוגיה: להוביל את הנפש או הובלת הנפש. לפי אסכולה חינוכית זו יש לראות כל לומד כאדם בעל נשמה, ולא כמכשיר מועיל או כלי להגשמת תכניות. הגישה הסולאגוגית שמה במרכז את ההתפתחות הרוחנית של הלומד: הגדרת הזהות העצמית, חיפוש וגיבוש משמעות, ומימוש השליחות שהיא ייעודו של האדם. הסולאגוגיה מתעסקת בסוגיות של אמונה, ערכים וחופש בחירה.
הערכת הלמידה הסולאגוגית תלוייה בפיתוח החוסן של הלומד מול דילמות בתמורות המציאות היומיומית. הערכת הזהות והתכלית האישית של הלומד כעוגן להתמודדות עם המציאות המשתנה (עיקרון התמורתיות).
למידת נחי"ל היא למידה אדפטיבית: זיהוי של הצורך הרוחני הנוכחי של הלומד (שייתכן וישתנה או יהפוך ללא רלוונטי תוך זמן קצר), המשגתו, והפיכתו למציאות חדשה. למידה זו מתאפיינת בחיבור הנוצר בו-זמנית בין הפרקטיקה לתיאוריה או בין הצורך הרוחני למענה בהתנהגותו של הלומד.
יישום עיקרון התכלול בעזרת 3 הטבעות הסולאגוגיות Soulagogical rings מסייע ללומד להתמודד עם אתגר המציאות המשתנה במספר אופנים. ראשית, הוא מניע את הלומד לפתח, באופן עצמאי, זהות אותנטית תוך מודעות לצורך הרוחני שלו, המתפקדת כעוגן מייצב ואיתן בים המגמות של המציאות המשתנה. שנית, הוא מוביל את הלומד, לפתח באופן עצמאי, תכלית אישית אותנטית משמעותית בעזרת מודל הבש"ם ולמידת נחי"ל, המשמשת לו כמצפן אישי לניווט במציאות משתנה, עמומה ובלתי מוכרת.

בחינוך סולאגוגי Soulagogy תהליך הלמידה הוא פנימי. הלמידה הרוחנית היא דרך התבוננות פנימה ולא למידה חיצונית העוסקת בידע ומיומנויות. הלומד עוסק בחלק העמוק של זהותו ומהותו. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

The color of your death

Benjamin Franklin and Musar movement

Yonit Shaked Golan: folk singer and huge soul