The Soulagogical Education System


מערכת החינוך הסולאגוגית


מערכת החינוך הסולאגוגית (אסכולת הובלת נפש הלומד) עוסקת בגיבוש הזהות, המשמעות והאמונה של הלומד. היא מבוססת על מודל 3 הטבעות הסולאגוגית ((Soulagogical Rings אשר בעזרתן ניתן לזהות את הצורך הרוחני של הלומד ולפתח אותו.


הנחת היסוד היא שאת גיבוש הזהות, המשמעות והאמונה לא ניתן לבצע בצורה עמוקה וארוכת טווח ללא שיח על נושא המוות. לכן מערכת חינוך זו מציגה את תפישת המוות ללומד באופן איטי והדרגתי, בצורה מבוקרת פסיכולוגית, התואמת את גילו ומצבו ההכרתי של הלומד. מערכת החינוך הסולאגוגית תומכת בלומד באופן אישי, מספקת לו פלטפורמה ל"תמיכה קבוצתית" דרך "הקהל"- קהילה מקצועית לומדת, בכדי שיחפש וימצא משמעות הולמת לחייו. מדובר במערכת חינוך המתגברת על הנטייה העזה של הלומד והסביבה להכחיש ולהדחיק את מותו.

לחינוך הסולאגוגי 4 מטרות:
  1. לאפשר ללומד לחוות את חייו בעצמו כ"חוויה קיומית אותנטית", ולהבין שחייו סופיים ולכן עליו לעצב לעצמו תפישת עולם מתאימה.
  2. לעזור ללומד למצוא את המשמעות הקיומית הפנימית של חייו: המשמעות שהלומד מעניק למעשיו מתוקף יכולותיו הטבעיות, בהתאם לעוצמתן, ובכך לממש את עצמו.
  3. להגשים את המשמעות של חייו דרך מימוש המהות הביולוגית שלו: מימוש התכונות והיכולות הביולוגיות, אישורן, קביעתן כבעלות חשיבות וערך לעצמו ולסובבים אותו. להפוך את הבש"ם שלו מ"מיוחד" ל"משמעותי".
  4. לסייע ללומד לפתח את החוסן האישי שלו דרך גיבוש הזהות העצמית השלמה שלו: גיבוש הזהות, המשמעות והאמונה שלו.

התהליך המתואר יתקיים במערכת חינוך סולאגוגית פורמלית, בקהילה לומדת, ובחוג המשפחה. ההכרה במוות מעלה את המודעות לחיים אצל הלומד, מעודדת התבוננות פנימית בערכי הליבה שלו, ומנתבת אותו לבחירות נכונות, ללא היסחפות אחר יצריו לכיוונים שאינם רצויים.

סיכום:
מטרת החינוך הסולאגוגי להקים ולתחזק אצל כל לומד מבנה הכרתי אישי ותרבותי המשפיע על מערכת החינוך והחברה, המכיר בעובדת המוות ומתמודד איתה באופן מציאותי, לא על-ידי הכחשה או הדחקה, אלא בדרך חיונית המעריכה נכון את החיים ואת איכותם לאורך זמן. הלומד ישאף רק למה שאפשרי או טבעי לו ויחיה בשלום עם מהותו. התהליך החינוכי הסולאגוגי מסייע ללומד לגבש את "עמוד השדרה" שלו, המצפן האישי, ולנווט בבטחה בגלים הסוערים של המציאות המשתנה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

The color of your death

Benjamin Franklin and Musar movement

Yonit Shaked Golan: folk singer and huge soul