Dobeing as I AM WHO I AM

Dobeing לפי "אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה"

God said to Moses, “I AM WHO I AM,” and he said, “You shall tell the children of Israel this: ‘I AM has sent me to you.’” An epithet of God, usually translated as "I Am That I Am" or "I Am Who I Am", literally meaning "I Will Be What I Will Be" means Dobeing

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה; וַיֹּאמֶר, כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶהְיֶה, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם. (שמות ג יד) משמעות צירוף המילים: "אהיה אשר אהיה" הוא- :Dobeing 'לעשות' את ההוויה שלי, לממש את עצמי, ההוויה המעשית שלי, "אהיה אשר אהיה" – אני נקרא לפי מעשי.



to do my being - כאשר אהיה- being ואשר אהיה doing

הגשמת ההוויה העצמית Self-Dobeing יכולה לבוא לידי מיצוי רק תוך סיפוק התשוקות העמוקות של הפרט. הפרט צריך להיות מודע לתשוקותיו, יכולותיו וייחודו, בהיותם המניע והאמצעי למימוש עצמי תחילה ולהגשמה עצמית. "אם אינך מוצא את אלוהים באנשים שאתה פוגש בשגרת יומך, יהא זה בזבוז זמן לנסות ולחפשו במקומות אחרים."/ מהטמה גנדי.

- בתשובה לשאלה 'מה שמו?' אמר אלהים אל משה: 'שמי הוא אהיה, אשר (כי) אני אהיה עם בני ישראל בצרתם'; ועוד אמר: 'כך תאמר לבני ישראל: שלח אותי אליכם מי ששמו אהיה והוא יהיה אתכם בצרתכם'.

המונחSelf-Dobeing  הוטבע על-ידי ניר גולן, מומחה לחינוך ומנהיגות, במציאות של חיפוש ומימוש העצמי: אינדיווידואליזם Individualism, והוא מגדיר מימוש הוויה עצמית:Doing the Being. המונח מתבסס על שני מונחי יסוד קיימים: Self-actualization /Self-realization  קורט גולדשטיין הגדיר כי המניע של כל אדם הוא מימוש עצמיSelf-actualization . אקטואליזציה עצמית היא תהליך שבו מביא האדם את עצמו לידי מימוש של העצמי בזמן ובמרחב מוגדרים וסופיים ולשם מטרות מוגדרות- "אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה". המימוש העצמי מכיל בתוכו את היצירה העצמית  :Self-realizationבעוד שיעדה של ההגשמה העצמית הוא בגדר יצירה עצמית, לאור דימויים אוטופיים ותכליות עתידיות, הרי שיעדה של האקטואליזציה העצמית הוא הגשמת מטרות העצמי כאן ועכשיו- "אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה". הצלחתה של האקטואליזציה העצמית נבחנת ביכולת של הפרט ליישם את מטרותיו באופן מידי, במציאות המיידית, תוך לקיחת אחריות אישית רבה יותר בדרכו .(Rogers, 1951)

דעה מקובלת היא, ששמו של האדם מציין את מהותו של האדםSelf-Dobeing ; אך ממקורות רבים נראה ששמו של האדם אינו מציין את מהותו העצמית, אלא את מהות הקשר שבינו לבין מי שנתן לו את השם. שמו של ילד מציין את הקשר שבינו לבין הוריו; שמו של אדם מציין את הקשר בינו לבין חבריו שמכנים אותו בשם זה. גם שם ה' מציין את הקשר שבינו לביננו: כאשר ה' מתגלה בשם מסוים "אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה", השם הזה מבטא את מהות הקשר שבינו לביננו בהתגלות זו.

חינוך Self-dobeing עוסק במימוש התשוקות, היכולות והערך המוסף הייחודי של הלומדים לחברה: הקניית מיומנויות של תקשורת בין ותוך-אישית דרך יצירת תרבות דיבור ושיח, פיתוח אינטליגנציה רגשית ושליטה עצמית דרך דחיית סיפוקים. חשיבה אוטונומית וביקורתית, ומחויבות ערכית עליונה לכבוד האדם וחירותו.

סיכום:

"אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה" הוא מימוש ההוויה העצמית Self-dobeing והוא בחירה או שאיפה ומצטייר כבעלת אופי התפתחותי. ההוויה מורכבת ממכלול האפשרויות העומדות לרשות הפרט ומיכולות המימוש שלהן. הפרט, בעל יכולת מימוש ההוויה העצמית, שואף להגשמה עצמית משום שהוא בעל מודעות עצמית כישות נפרדת, ומשום ששאיפותיו נובעות מתוך תובנה פנימית והן בעלות ערך בעבורו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

The color of your death

Benjamin Franklin and Musar movement

Yonit Shaked Golan: folk singer and huge soul