The Learner according to Soulagogy
דמות הלומד על-פי הפדגוגיה האמונית
שואל הרב, מה משמעות המילים שעד
שהאדם לא נוצר הוא לא כדאי?
ועל כך הוא עונה: "לפני שנוצרתי... ודאי לא היה דבר
בעולם שהיה צריך לי. כי אם הייתי חסר בשביל איזו תכלית והשלמה הייתי נוצר, וכיוון
שלא נוצרתי עד אותו הזמן, זה האות, שלא הייתי כדאי עד אז להיבראות, ולא היה בי
צורך, כי אם לעת כזאת שנבראתי, מפני שהגיעה השעה שאני צריך למלא איזה דבר להשלמת
המציאות".
בכדי שהלומד יקיים את שליחותו האלוקית וימלא "איזה
דבר להשלמת המציאות", עליו בעזרת למידה מבוססת פדגוגיה אמונית, לרכוש את
המיומנויות, התפיסות והכישורים הבאים:
מפתח מודעות לממד הרוחני- חווה את הממד
הרוחני ונוכח בו דרך:
1.
חווית פליאה לנוכח הבריאה.
2.
לימוד מקצועות הקודש תוך התפעלות והשתאות מחוכמת התורה
ומצוותיה.
יוצר מרחב של רוח- מזהה ויוצר בעצמו
מרחבים של רוח בחיי היום יום:
1.
חווה קרבה אלוקית (השגחה פרטית).
2.
מודע לנשמה שבתוכו תוך השתוקקות אל הקב"ה.
3.
תוך עיסוק באמונת חכמים חווה את הקשר לכנסת ישראל.
מקיים שגרות של עבודה רוחנית- מפתח
את עבודת הנפש לדבוק במידותיו של הקב"ה:
1.
מודע ומייצר את תנועות הנפש (רצוא ושוב).
2.
מזהה רגשות של אהבה ויראת הבורא (דחילו ורחימו).
3.
חש ומביע הוקרה, שבח והודיה.
מגדיר ומחזק את הקשר המיוחד והנצחי
שבין האדם המאמין לעמו לארצו ולעולמו:
1.
חווה שייכות לעם ולארץ "ראשית צמיחת גאולתינו"-
אתחלתא דגאולה.
2.
מאמין ומיישם את תפיסת תיקון עולם בסוגיות לאומיות
וגלובאליות.
3.
מגלה אכפתיות, אחריות, מעורבות, סקרנות, פתיחות ואמפתיה
כלפי אנשים מתרבויות וקבוצות אחרות.
מפתח מודעות לאומית מתוך:
1.
זהות ציונית דתית
2.
תודעת שליחות לאומית
3.
הכרה בשיבת ציון
ניתן לסכם את תהליך הלמידה הפדגוגי-אמוני לעיצוב זהות
ציונית-דתית של הלומד דרך מפה המורכבת משישה ממדים:
תגובות
הוסף רשומת תגובה