4 Types of managers/ facilitators

 

סוגי מנהלים/ מנחים

TYPE A- שם את התוצר במרכז, מכוון משימה, תחרותי, ראייה לטווח הקצר, פתרונות מיידים, אין סובלנות לטעויות. שם את עצמו והצלחת המשימה במרכז.

TYPE B- שם את התהליך במרכז, מכוון למידה, אינו תחרותי, ראייה לטווח הארוך, פתרונות תהליכים, לגיטימציה לטעויות. שם את העובד/ הלומד/ הנחנך במרכז.

TYPE C-   -"POKER FACE"לכאורה מסוג B, כל עוד הכול מסתדר עם התכנית והיעדים, ברגע משבר/ לחץ, מתגלה פרצופו האמיתי והוא הופך מיד לסוג A: שם את התוצר במרכז, מכוון משימה, תחרותי, ראייה לטווח הקצר, פתרונות מיידים, אין סובלנות לטעויות. שם את עצמו והצלחת המשימה במרכז. 

TYPE D- שחוק ועייף. שם את עצמו בלבד במרכז, ראייה לטווח הקצר, פתרונות מיידים, אין סובלנות לטעויות. מבצע את ההנחיות בצורה מפורטת כדי להעביר את האחריות לעובד.


דרכי התמודדות:

 

מאפייני מנהל/ מנחה אידיאלי:


1.              ממקם את האחר במרכז

 

2.              מכוון תהליך למידה

 

3.              מתייחס לצורת הלמידה השונה של כל אדם

 

4.              נותן לגיטימציה לטעויות

 

5.              תומך בביטחון העצמי של האחר

 

6.              מודל לחיקוי (דוגמא אישית)

 

 

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

The BoSeM model for leading the Soul

Benjamin Franklin and Musar movement

Transpersonal New Year