4 Types of managers/ facilitators
סוגי מנהלים/ מנחים
TYPE A- שם את התוצר במרכז, מכוון משימה, תחרותי, ראייה לטווח הקצר, פתרונות מיידים, אין סובלנות לטעויות. שם את עצמו והצלחת המשימה במרכז.
TYPE B- שם את התהליך במרכז, מכוון למידה, אינו תחרותי, ראייה לטווח הארוך, פתרונות תהליכים, לגיטימציה לטעויות. שם את העובד/ הלומד/ הנחנך במרכז.
TYPE
C- -"POKER
FACE"לכאורה מסוג B, כל עוד הכול מסתדר עם התכנית והיעדים, ברגע משבר/ לחץ, מתגלה
פרצופו האמיתי והוא הופך מיד לסוג A: שם את התוצר במרכז, מכוון משימה, תחרותי, ראייה לטווח הקצר,
פתרונות מיידים, אין סובלנות לטעויות. שם את עצמו והצלחת המשימה במרכז.
TYPE
D- שחוק ועייף.
שם את עצמו בלבד במרכז, ראייה לטווח הקצר, פתרונות מיידים, אין סובלנות לטעויות.
מבצע את ההנחיות בצורה מפורטת כדי להעביר את האחריות לעובד.
דרכי התמודדות:
מאפייני מנהל/ מנחה אידיאלי:
1.
ממקם את האחר
במרכז
2. מכוון תהליך למידה
3.
מתייחס לצורת
הלמידה השונה של כל אדם
4.
נותן
לגיטימציה לטעויות
5. תומך בביטחון העצמי של האחר
6.
מודל
לחיקוי (דוגמא אישית)
תגובות
הוסף רשומת תגובה