Good morning Rav Kook

 

בכ"ח בתמוז בשעה 18:30 נגלה אלי הרב קוק בפעם הראשונה. הוא שיתף אותי שהוא עצוב בעקבות המצב בארץ ובעולם. הוא ביקש ממני לשלוח את דבריו ליקום. המסר שהעביר לי באותו הרגע:
"אֵין הַהִתְגַּלּוּת הָרוּחָנִית צְרִיכָה לְטַשְׁטֵשׁ אֶת הָעוֹלָם הַחָמְרִי בְּצִיּוּרָיו הַמֻּגְלִים, אֶלָּא לַעֲשׂוֹת אֶת הַיַּחַשׂ אֵלָיו יוֹתֵר בָּהִיר, יוֹתֵר חָפְשִׁי, וְיוֹתֵר עָדִין." (הרב קוק/ אורות הקודש א׳ א׳: מ״ה)

כשאדם זוכה להתגלות רוחנית (בעת המפגש עם הרב), אין העולם החומרי צריך להיעשות בעיניו מטושטש ופחות ממשי מפני כך, אלא צריך היחס אל העולם להיות בהיר, חופשי ועדין יותר מכוח ההתגלות הרוחנית. (ילכ"ר שס)
הרב התגלה לי בציור הדיוקן שלו, אשר סיימתי לציירו עוד באותו היום. הוא מבקש ממני לא לראות את העולם מטושטש בשל התגלות זו, אלא לראות אותו בצורה בהירה וחופשית יותר, דוקא מכוח ההתגלות. בעיניו התגלה עצב רב, והוא אמר לי שהוא מאד מצר על המצב בו שרוי העולם היום. העצב מילא את ליבי וחדר אל נשמתי.

היום כ"ט תמוז בשעה 08:00 העביר אלי את המסר הבא:

"סִימָן טוֹב לִתְשׁוּבָה מְעֻלָּה - קֹרַת רוּחַ פְּנִימִית, וְהֶאָרַת הַשֵּׂכֶל בְּהַשָּׂגוֹת עֶלְיוֹנוֹת, בְּהִירַת הַצִּיּוּר וְעֱזוּז הַקֹּדֶשׁ שֶׁל טָהֳרַת כֹּחַ הַמְדַמֶּה. הַמַּלְבִּישׁ אֶת הַהֲבָנָה הָעֶלְיוֹנָה, הַכּוֹלֶלֶת כָּל אָרְחוֹת הַחַיִּים כֻּלָּם." (הרב קוק/ אורות הקודש ב׳: קצ״ה)

כשאדם זוכה על-ידי תשובתו לקורת רוח פנימית והשגת עליונות וכו', מעיד הדבר שתשובתו היא תשובה מעולה. ציור בהיר ודימיון טהור בעל עוז קודש, שמגלים ומוציאים אל הפועל את ההבנה העליונה, הבנה אשר כוללת את כל דרכי החיים. (ילכ"ר רלב)
הרב ממשיך את דבריו מאתמול לגבי הדיוקן שלו: הוא מבקש שאפיץ את הציור הבהיר ואת הדימיון הטהור בעל עוז הקודש לכולם, ואומר "הנני כאן". הוא מבקש להשפיע ולהיטיב את כל דרכי החיים של בני האדם כיום בעולם. 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

The color of your death

Benjamin Franklin and Musar movement

Yonit Shaked Golan: folk singer and huge soul