The managerial spiritual value

הרווח הניהולי שברוח- מודל פאר"ן

השילוב בין אימון מנהלים לליווי רוחני יצר מודל ייחודי מסוגו לזיהוי צורך המנהל לטיפוח רווחתו. מודל "הטבעות הסולאגוגיות" Soulagogical Rings פותח על ידי ניר גולן, לאחר ניסיון של כשלושים שנה בליווי מנהלים ומספר שנים כמלווה רוחני לאנשים אשר חווים שבר בחייהם. המודל מבוסס על:

R. Mary Martha Thiel & R. Sarah Paashe-Orlow: Boston, Massachusetts -Hebrew Senior Life

הוא מאפיין את הדרך בה המנהל מתייחס אל עצמו, עובדיו, עמיתיו, ממשקים, מנהלים מעליו, שותפים ולקוחות. בעזרת המודל ניתן לזהות את צורך המנהל ועוצמתו וללוות אותו בתהליך פיתוח אישי מקצועי המסייע לו להיטיב את תיפקודו הניהולי, ורווחתו האישית well-being.

פירוט 8 הצרכים על פי מודל פאר"ן:

פיתוח אישי רוחני ניהולי Personal Spiritual Managerial Development  

1.    זהות:

הצורך לשמור על כבודו של המנהל להוביל באופן התואם את הזהות הניהולית הייחודית שלו. לא להיות מזוהה רק על ידי מדדים חיצוניים כמו השגים, הצלחות או אתגרים. להבין שהאופן שבו האנשים מבחוץ רואים אותו כמנהל אינו זהה עם מחשבותיו, תחושותיו ורגשותיו כאדם. הצורך להיות דוגמה אישית ומודל להערכה וחיקוי על ידי הסובבים אותו. הצורך להשפיע על הסובבים, על הארגון והלקוחות ממקום של מודל חיקוי, מוערך: הכרה והוקרה על אופן הובלת המשימות, פיתוח התהליכים וקידום עובדים בארגון.

 

2.    משמעות:

להרגיש שהוא משמעותי ומשפיע על עובדיו, עמיתיו, ממשקים, מנהלים מעליו, שותפים ולקוחות. לשמור על כבוד עצמי. לדעת שלמעשים שלו/ה בעבר, הווה ועתיד ישנה חשיבות. שהוא מצליח להטביע את חותמו האישי. לקחת אחריות על חייו המקצועים והסטטוס הניהולי שלו ולמצוא משמעות וערך בעיני האחרים. העדר משמעות יכול לבוא לידי ביטוי בתחושת חוסר ערך ניהולי, ריקנות מן התפקיד ושעמום.

 

3.    אמונה:

הצורך לבטוח ולהאמין בעצמו/ה, באחרים ו/או בחזון, ערכי הארגון או האידיאולוגיה שהוא מייצג. אמונה בהנחות יסוד, אקסיומות, סולם ערכים, תפישות עולם ועמדות חיים ניהוליות. סגנון הניהול שלו והמשוב שהוא מקבל מן הסובבים אותו מחזקים את האמונה שלו בעצמו: ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות ניהולית להוביל ליעדים, השגים, תהליכים, שינוי ומימוש החזון. העדר יכול לבוא לידי ביטוי כפחד, חששות או חרדה: המנעות מקבלת החלטות או לקיחת סיכונים.

 

4.    סליחה:

הצורך של המנהל לסלוח ושיסלחו לו, לתקן מערכות יחסים עם אנשים, עם עצמו/ה, מוסדות, ו/או גורם חיצוני אחר רלוונטי. להתייחס לכל העניינים הבינאישיים שאינם פתורים. רוב המקרים הם תוצאה של ניהול קונפליקטים לקוי. ההעדר יבוא לידי ביטוי כרגשות אשם, הנובעים מתחושת עוול שנגרם מתוקף תפקידו הניהולי.

 

5.    שייכות:

היכולת של המנהל לאהוב ולהיות נאהב בייחס לעצמו, על ידי עובדיו, עמיתיו, ממשקים, המנהלים שמעליו, שותפים ולקוחות. להרגיש שייך, מחובר לארגון, לחברים לקהילה המקצועית לאנשים ו/ או לחזון/ אידיאולוגיה. ההעדר יכול לבוא לידי ביטוי כבדידות ניהולית. לעיתים מביאה לתחושת תסכול ומרירות מן התפקיד.

 

6.    הודיה:

להכיר תודה ולבטא הערכה על ההזדמנויות שתפקיד הניהול מזמן. להעריך את הקיים ולא לקבל דבר כמובן מאליו. לזהות את מקומו היחסי של המנהל בארגון ובעולם המקצועי ממקום של צניעות וענווה. להיות לויאלי מתוך הכרת תודה בעמדת המפתח/השפעה שקיבל בארגון, להעריך את היכולת להשפיע על פיתוח העובדים, עבודת הצוות, מקצועיות ואיכות המשימות והתהליכים בארגון.

 

7.    תקווה:

ציפייה ורצון להתרחשויות ניהולית מקדמות ומתקדמות. בחירת מסלול ניהולי מועדף, התואם את כיוון החיים העכשווי של המנהל: מומחיות מקצועית וניהולית טובה יותר, אהבה ושייכות על ידי הסובבים, אושר ניהולי ומקצועי והכרת הטוב. למנהל ברור/ יש כיוון למסלול הפיתוח/ קידום מקצועי שלו  .road mapאצל מנהלים שהתאכזבו מתקוותם יכול הדבר לבוא לידי ביטוי כייאוש וחידלון ניהולי.

 

8.    בחירה:

לבטא ללא חשש את מחשבותיו, דעותיו ואמונותיו של המנהל מול אנשיו, קולגות בארגון, עמיתים בקהילה המקצועית, מנהלים, ממשקים ולקוחות. לקבל החלטות בצורה עצמאית ללא השפעת גורמים חיצונים תוך הפעלת שיקול דעת ניהולי, מקצועי וערכי. לקחת אחריות על סגנון ואופן הניהול שלו תוך הפעלת שיקול דעת ללא פחד. ההעדר יכול לבוא לידי ביטוי במחשבות על חוסר-ערך ניהולי ותלות בגורם מקצועי/ניהולי אחר.

סיכום:

מודל פאר"ן: פיתוח אישי רוחני ניהולי

Personal Spiritual Managerial Development מתייחס לשמונה סוגים של צרכים ניהוליים רוחניים המשפיעים על רווחתו של המנהל ובכך על תיפקודו. הוא מאפיין את הדרך בה המנהל מתייחס אל עצמו, עובדיו, עמיתיו, ממשקים, מנהלים מעליו, שותפים ולקוחות. בעזרת המודל ניתן לזהות את צורך המנהל ועוצמתו וללוות אותו בתהליך פיתוח אישי מקצועי המסייע לו להיטיב את תיפקודו הניהולי, ורווחתו האישית well-being. השילוב בין כלי אימון מנהלים לכלי ליווי רוחני יצר מודל ייחודי מסוגו לזיהוי צורך המנהל בכדי להיטיב את רווחתו לאורך זמן.

מודל פאר"ן הוא שילוב של 2 מודלים שפותחו בעבר על ידי ניר גולן:

מודל מעברי"ם להובלת שינוי במציאות משתנה:

http://soulagogy.blogspot.com/2020/01/maavarim-model.html?m=1

מודל 3 הטבעות הסולאגוגיות להובלת נפש הלומד:

http://soulagogy.blogspot.com/2019/09/the-soulagogical-rings.html?m=1


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

The color of your death

Benjamin Franklin and Musar movement

Yonit Shaked Golan: folk singer and huge soul