The BoSeM model for leading the student soul
מודל בש"ם להובלת נפש התלמיד במסע לפולין בסוף יום עבודתו יוצא הנגר מבית המלאכה ודורך על שביבי עץ, הזגג דורך על שברי זכוכיות והמחנך יוצא מבית-ספרו ודורך על שבבי נשמות / על-פי רבי ישראל מסלנטר. המסע לפולין עוסק בנפשו של התלמיד. מידת הצלחת המסע נמדדת בשינוי באקטואליזציה העצמית Self-Actualization וביכולת של הפרט ליישם את מטרותיו באופן מיידי, במציאות המיידית, תוך לקיחת אחריות אישית רבה יותר בדרכו האישית. לאורך התהליך החינוכי המלווה את המסע לפולין עובר התלמיד למידה "נפשית" בעלת מספר מטרות המנוסחות מחדש בהתאם לגישה החינוכית הסולאגוגית Soulagogy . תהליך הלמידה במסע מסייע לתלמיד בהגשמה העצמית שלו, שעל פי רוג'רס (Rogers, 1951) הוא יצירה עצמית והגדרת תכלית עתידית. התלמיד, דרך סיור באתרים בפולין ומפגש עם שרידי החיים היהודיים הפזורים ברחבי פולין המייצגים את עושרם הרוחני והתרבותי, מגבש לעצמו את ייחודו כאדם, ומבין את המשמעות האישית והיקף החורבן והאבדון של היהודים שנרצחו והיהדות שנעקרה. ייעודה של האקטואליזציה העצמית הוא הגשמת מטרות העצמי כאן ועכשיו. מודל בש"ם פותח ע