Transpersonal Learning
למידה טרנספרסונלית למידה טרנספרסונלית מתקיימת באזור ש"מעבר ללומד", "מעבר לאישיות", "מעבר לאגו ולעצמי". ניר גולן זיהה שישה שלבים בתהליך הלמידה וצבע אותם בצבעי הקשת המרמזים על משמעותם. אברהם מאסלו נחשב חלוץ בתחום הטרנספרסונליות. הוא חקר אנשים אשר הגדיר אותם כממומשים עצמית, נמצאים בשלב ההתעוררות, ובנה היררכיה של מניעים שבראשה נמצא מימוש עצמי רוחני. אנשים ממומשים מכוונים למציאות, מקבלים את עצמם ואת זולתם, נהנים להיות לבד, פעילים בצורה עצמאית, מוקירים את החיים, ענווים, נטולי הזדהות רגשנית, בעלי הומור ויצירתיים, עמידים בפני אמונות תרבותיות ומקבלים חוסר שלמות ועולם שמעבר לדיכוטומיות, בעלי רצון לעזור, יעילים ומגויסים בפשטות לפתרון בעיות חברתיות. הלומד הטרנספרסונלי הוא בעל תודעה המרחיבה את גבולות העצמי שלו. תודעה זו מוגדרת כתודעת האחדות והיא שיא ההתפתחות האנושית. תודעה זו מוגדרת כתודעת האחדות. היא גורמת ללומד להיות להוביל במקום רחב ועמוק יותר של חייו ומתוך קשר עמוק יותר בינו ובין העולם. קשר עמוק זה נקרא אמונה. הלמידה הטרנספרסונלית מרחיבה את אמונתו של הלומד דר