רשומות

מציג פוסטים מתאריך ינואר, 2020

Maavarim model

תמונה
מודל  מעברי" M במציאות הנוכחית שבה השינוי הפך לשגרה, כל מנהל נדרש להוביל שינויים בארגונו, בכל עת. קיימים מודלים רבים המפרטים את השלבים להובלת שינוי, אך חסר מודל גנרי אחד המתאר את ממדי השינוי לאורך זמן, ללא תלות בסוג השינוי או בשלב בו הוא נמצא. הקושי העיקרי הוא להמשיך את התהליך לאורך זמן עד להטמעתו ולהפיכתו לתרבות ארגונית חדשה. המודל פותח על ידי ניר גולן, עבור מנהל המשלב את ששת ממדי השינוי, בהתאמה לסגנון הניהולי הייחודי לו. ששת ממדי השינוי יוצרים את שמו של המודל  מעברי" M : מ קצועי ע רכי ב ינאישי ר   שמי י צירת הזדהות  M mentor - מנטור כל אחד מששת ממדי השינוי משפיע על התנהגותו של אדם בצורה אחרת ומשנה אותה. אוסף ההתנהגויות החדשות מייצרות את התרבות הארגונית החדשה. חשוב לציין כי במהותם ששת הממדים מעצבים את אופי השינוי, כאשר השילוב ו/או המינון בין הממדים מותאם לסוג השינוי, מאפייני האוכלוסייה והתרבות הארגונית. פירוט ששת ממדי השינוי והכלים להפעלתם מ קצועי: ממד הנובע מהיתרון המקצועי של המנהל או מומחה התוכן המלווה את השינוי. הוא בא לידי ביטוי בי

INVEST model for leading an Experts

תמונה
מודל INVEST להובלת מומחה בפרויקט מומחה הוא בעל יתרון מקצועי יחסי הבא לידי ביטוי במתן חוות דעת מקצועית או פתרון יצירתי לסיטואציה מורכבת. מכיוון שהמומחה תופש את עצמו ככזה, קשה מאד להניע אותו בפרויקט מטריציוני, בו אין למנהל הפרויקט עליו שום סמכות. היתרון המקצועי היחסי של המומחה הוא תוצאה של ניסיונו האישי או הכשרתו המקצועית כמומחה תוכן. המידה בה הסובבים תופשים אותו כמומחה התוכן, כזכאי לתת להם הנחיות חדשות, נובעת מהכרתם ביכולתו המקצועית. הדבר תלוי במידת הביטחון המקצועי שהוא מקרין. מומחה תוכן מקצועי נחשב למקצוען, ליועץ אמין  Trusted Advisor  . הנכונות להקשיב לו ולבצע שינוי, מגיעה מתוקף ביטחונם של אנשיו בידע שלו . לכל מומחה יש "סיפור מקצועי" Professional Story" " בעזרתו הוא מגדיר את עצמו ואת מומחיותו. בכדי להוביל מומחה השותף בפרויקט, יש להשתמש ב"סיפור המקצועי" שלו, ממנו להגיע להערכות זמן נכונות ולגזור מהן את משימות עבודה . חשוב " להשקיע " INVEST בסיפור ה מומחה בכדי להניעו להשלמת חלקו בפרויקט/ משימה . תחושת ההשקעה של מנהל הפרויקט ב&qu