רשומות

מציג פוסטים מתאריך אפריל, 2018

The complete BoSeM model: from Uniqueness to Meaningful

תמונה
מודל הבש"ם השלם: ממיוחד למשמעותי מודל ה בש"ם הוא כלי המסייע ללומד להמשיג את תהליך הלמידה האישי שלו בחיים בכלל ובמערכת החינוך בפרט. תהליך הלמידה מתחיל בהכרות עם מודל ה בש"ם , תוך הבנת תכולתו של כל מעגל. לכל אדם יש את ה בש"ם הייחודי לו. עליו לזהות אותו ולפתח אותו כל חייו. הוא מפזר אותו סביבו, מריחים אותו, מזהים את נוכחותו וזוכרים אותו. תהליך זיהוי ויצירת ה בש"ם מתחיל כבר במערכת החינוך, כשנבנים יסודותיו: תמציות הריח הבסיסיות. ישנה חשיבות רבה לאבחנה בין שלושת המעגלים, להבנת אזורי החפיפה ומודעות למרכז המודל. הלומד מתחיל את תהליך הלמידה האישי בזיהוי ה בש"ם הנוכחי שלו והמשגתו. במהלך הזיהוי העצמי של ה בש"ם , נפתח שיח אותנטי ונוצרת אווירת שייכות וביטחון בקבוצה. המודל מורחב ומזוקק לתוך משפט Dobeing של הלומד. הלומד משתף  ב בש"ם שלו, במשפט ה Dobeing   שלו ואופן מימושו. כל לומד הוא בעל  בש"ם מיוחד: לכל אדם יש את ה בש"ם שלו, ומתקיים שיח פורה על מידת ואופן מימושו. המימוש העצמי מכיל בתוכו את היצירה העצמית  :Self-realization תהליך ההו

The BoSeM model for learning reflection

תמונה
מודל הבש"ם לאחר המסע לפולין  "לחנוך את נפשו של הילד זה לשחרר אותו מהמושכות ולתת לו לרוץ חופשי כדי שיחקור ויגלה במה הוא טוב ומה מעניין אותו ומה הוא רוצה. במילים אחרות, ימצא מי הוא." (ג'ויס קורטק פטרול) מודל ה בש"ם הוא כלי המסייע ללומד להמשיג את תהליך הלמידה האישי במסע החינוכי לפולין. ההכנה למסע נפתחת בהכרות עם המודל, תוך הבנת תכולתו של כל מעגל וחשיבותו. הלומד מתחיל את תהליך הלמידה האישי והמשגתו בזיהוי ה בש"ם הנוכחי שלו. במהלך הזיהוי העצמי של ה בש"ם , נפתח שיח אותנטי מול המדריך ונוצרת אווירת שייכות וביטחון בקבוצה. בהמשך ההכנה מקושר כל תוכן רגשי או היסטורי למודל . המודל מורחב ומזוקק לתוך משפט ה Dobeing - של כל אחת מהדמויות אותן פוגש התלמיד בהכנה. במהלך המסע פוגש התלמיד דמויות היסטוריות נוספות אשר דרכן הוא לומד על  ה בש"ם שלהן, על משפט ה - Dobeing   שלהן ואופן מימושו. כל דמות במסע היא בעלת בעלת  בש"ם מיוחד: לכל דמות יש את ה בש"ם שלה, ובאתר ההדרכה עצמו מתקיים שיח פורה על מידת ואופן מימושו. המימוש העצמי מכיל בתוכו את היציר

The BoSeM path

תמונה
נתיב הבש"ם לכל אדם יש את ה בש"ם הייחודי לו. עליו לזהות אותו ולפתח אותו כל חייו. הוא מפזר אותו סביבו, מריחים אותו, מזהים את נוכחותו וזוכרים אותו. תהליך זיהוי ויצירת ה בש"ם מתחיל כבר במערכת החינוך, כשנבנים יסודותיו: תמציות הריח הבסיסיות. הבש"ם של כל אדם מורכב משלושה מעגלים: ·         ב טן: תשוקות Passion ·         ש וטף: יכולות Capabilities ·         מ יוחד: ייחודיות Uniqueness החלק המרכזי המשותף הוא מימוש ההוויה העצמית של האדם Dobeing . המימוש הוא זיהוי ויצירת ה בש"ם , פיזורו והפצתו מסביב, בכדי שכל הסובבים יריחו וייהנו ממנו. פירוט מאפייני ה בש"ם בלמידת נחי"ל: נוכחות: הלומד לוקח אחריות על פיתוח הבש"ם שלו. בשלב הראשון על הלומד לקחת אחריות על תהליך הלמידה. עליו לבחור את רכיב ה בש"ם אותו הוא רוצה לשפר, לשמר, לטייב. הנוכחות המתמדת והאחריות על ההתרחשויות היא זו שמאפשרת באופן בסיסי את יכולת למידת ה בש"ם . הלמידה אינה יכולה להיות בכיתה, עליה להיות באזור ההתרחשות עצמו, בזירת ההתרחשות. הנוכחות באזורי ההתרחשות