Soulagogy: The Faithful Learning Cycle
מעגל הלמידה האמונית רקע: למידה משמעותית (למידה בה התלמיד מעורר שאלות, מאתר מקורות מידע, מעבד מידע ויוצר ידע חדש הרלוונטי לעולמו האישי ולחיים בעידן הטכנולוגי, במאה ה- 21) מתרחשת כאשר לומדים עוברים תהליכים קוגניטיביים דרך ארבעה שלבים: התנסות קונקרטית, התבוננות רפלקטיבית, הבניית תפישות ויישום. מודל מעגל הלמידה הוא בעל היסטוריה ארוכה בחינוך המדעי וחדש בחינוך האמוני. האם החינוך האמוני זקוק למודל ייחודי? הנוירולוג פרופ' אנדרו נוברג, שפיתח את תחום ה"נוירו-תאולוגיה", כתב ספר בשם הפרובוקטיבי Why God Won't Go Away , ובו ניסה להבין את מקומה של הדת במוח שלנו. הוא גילה כי במהלך תפילה הקשב המופנה כולו לתהליך הפנימי, מדכא קלט חושי לתוך אזורים במוח המאפיינים תפיסת זמן ותפיסת מרחב. התוצאה היא תפיסה של אין זמן ואין מרחב, שמעוררת יראה מצד אחד, ותחושה של חיבור לכוח חזק מאיתנו מאידך. נוברג אומר בספרו דבר מעניין נוסף: אין אזור אחד במוח הקשור לכל תפיסת האלוהים של המאמינים, משום שהחוויה של אמונה מורכבת. אנשים שונים חווים את האמונה שלהם אחרת, וישנם גם סוגים רבים ושונים של אמונות. יש מי ש