רשומות

מציג פוסטים מתאריך נובמבר, 2020

Digital Compassion inspired by the good Samaritan

תמונה
חמלה דיגיטלית בהשראת "משל השומרוני הטוב" חמלה דיגיטאלית היא היכולת להרגיש יחד עם מישהו את רגשותיו דרך המדיה הדיגיטאלית, דרך הרשת. התגובה היא ספונטנית ועמוקה ולכן היא מעבר למחשבה הרציונאלית. זהו רגש ספונטני של התאחדות עם רגש האחר בכדי לעזור לו, לעשות משהו אקטיבי עבורו "מרחוק"- Remote Compassion .   " משל השומרוני הטוב " הוא אחד המשלים המפורסמים בברית החדשה. המשל מופיע בבשורה על-פי לוקאס: אִישׁ אֶחָד, בַּעַל תּוֹרָה, קָם לִבְחֹן אוֹתוֹ [את ישוע] וְאָמַר: "רַבִּי, מֶה עָלַי לַעֲשׂוֹת כְּדֵי לָרֶשֶׁת חַיֵּי עוֹלָם?" שָׁאַל יֵשׁוּעַ: "מַה כָּתוּב בַּתּוֹרָה? מָה אַתָּה קוֹרֵא?" הֵשִׁיב בַּעַל הַתּוֹרָה: "וְאָהַבְתָּ אֶת יהוה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל־לְבָבְךָ וּבְכָל־נַפְשְׁךָ וּבְכָל־מְאֹדְךָ וּבְכָל שִׂכְלְךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ." אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "יָפֶה עָנִיתָ, עֲשֵׂה וַחֲיֵה בָּהֶם." אֲבָל מֵאַחַר שֶׁרָצָה לְהַמְצִיא הֶצְדֵּק לְעַצְמוֹ, שָׁאַל אֶת יֵשׁוּעַ: "וּמִי הוּא רֵעִי?" הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָ

Resiliance Song

תמונה
שִׁיר שֶׁל חוֹסֵן/ ניר גולן בָּרְחוֹב הַמּוּזוֹת זְרוּקוֹת מְנֻתָּצוֹת לִרְסִיסַי חַיִּים בְּלִי תַּרְבּוּת, וַאֲנִי לֹא נִשְׁבָּר. בַּבַּיִת יוֹשְׁבִים זְקֵנִים תּוֹלְשִׁים שֵׂעָר רֹאשָׁם מִבְּדִידוּת, וַאֲנִי לֹא נִשְׁבָּר. בַּלֵּב מֵת שְׁרִיר הַחֹפֶשׁ נִקְרַע לוֹ הַגִּיד בְּסֶגֶר שֶׁל חַג אַחֲרוֹן, וַאֲנִי לֹא נִשְׁבָּר. בַּשָּׁמַיִם דִּמְּמוּ הָעֲנָנִים מָנוֹעַ עָצְרוּ נְשִׁימָתָם, וַאֲנִי לֹא נִשְׁבָּר. אֲפִלּוּ חוֹנִי הַמְּעַגֵּל הָיָה נִשְׁבָּר בַּמְּצִיאוּת שֶׁל קוֹרוֹנָה וְיוֹצֵא מִתּוֹךְ הַמַּעְגָּל.

Doing Community vs Being Community

תמונה
"קהילה עשייה" ו"קהילת הוויה" בספר "איש האמונה הבודד" שנכתב בשנות ה-50, מציג הרב יוסף דב סולובייצ'יק שתי דמויות אדם אשר נבראו על פי המתואר בספר בראשית: האדם המודרני הרוצה לשלוט ולכבוש את כוחות הטבע, ולנצלם לצרכיו ( "איש ההוד וההדר" ), והאדם השני הרוחני שמחפש את הרוחניות ואת יחסיו עם האל ( "איש האמונה הבודד" ) . בפרק א', מסופר כי אדם וחווה נבראו יחד - "וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם . " (בראשית א כז) מכאן, ש "איש ההוד וההדר" אינו נברא בודד - ולא היה לבדו אפילו ביום שנוצר: הוא נברא יחד עם חוה, הוא יצור חברתי החי בתוך קהילה מתוך אינטרסים משותפים. "איש ההוד וההדר" שואף לשליטה על העולם ולכן שואל שאלות פונקציונליות, והקהילה שלו היא קהילה של עשייה "קהילת Doing " . לעומתו "איש האמונה הבודד" נברא לבדו: " וַיֹּאמֶר יְהוָה אֱלֹהִים לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ אֶעֱשֶׂהּ לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ . " (

PRISE model for leading a Remote session

תמונה
  PRISE model for leading a Remote session The most well-known and influential formal model of communication developed in 1949 by Claude Shannon and Warren Weaver. It is a very linear model. Shannon and Weaver were mathematicians, and Shannon worked for Bell Telephone Laboratories. It led to very useful work on redundancy in language, and in making information measurable it gave birth to the mathematical study of information theory. What is missing in this model is the adaptation to Remote Communication. A new normal (NN) is a state to which an economy, society, etc. settles following a crisis, when this differs from the situation that prevailed prior to the start of the crisis. The term has been used in relation to the financial crisis of 2007-2008, the aftermath of the 2008–2012 global recession, and the COVID-19 pandemic. The current state requires us to adapt to Remote Communication. The RPISE model fill in the gap by using five listening skills to lead a Remote session. (B