רשומות

מציג פוסטים מתאריך מאי, 2021

Swarm Learning in Phygital space

תמונה
למידת נחי"ל במרחב פיזיטלי מרחב למידה פיזיטלי  הוא מושג המתאר מצגת מקוונת המעוצבת כמרחב פיזי – בית ספר, כיתה, מרחב עירוני או מרחב מדומיין (השם פיזיטלי נגזר מהחיבור בין המילים – פיזי ודיגיטלי/ווירטואלי). למידת נחי"ל   Swarm Learning בנויה מארבעה שלבים: שלבי למידת נחי"ל : ·         נ וכחות:  Participating  על ידי לקיחת  אחריות ·         ח יפוש:  Searching  דרך  הקשבה  והתבוננות ·         י צירה:  Naming  שיום דרך  יצירתיות ·         ל ימוד האחר:  Adaptive learning  תוך  שיתופיות למידת נחי"ל מבוססת מגוון וקישוריות ולכן מותאמת למרחב למידה פיזיטלי : מגוון  ( diversity ) - המערכות והפרטים במרחב הפיזיטלי פועלים כדי לייצר ריבוי של אפשרויות. מציאות זו מובילה להיווצרותו של מגוון גובר של זהויות אישיות וקולקטיביות. המגוון מהווה מנגנון המאפשר הסתגלות מהירה לאור ריבוי נקודות הייחוס הגלומות בו; מנגנוני גיוון (הפריה הדדית בין אלמנטים) מחייבים מרחב פיזיטלי, שמאפשר את הקיום של אופני הוויה being השונים. קישוריות  ( interconnectivity )

Mid summary and personal insights from Jerusalem Day War

תמונה
סיכום ביניים ותובנות אישיות מתוך "מלחמת יום ירושלים". בכל מקום בעולם ובארץ בפרט קיים הדפוס בו מכים חזרה באויב. זו הסיבה העיקרית לפרוץ "מלחמת יום ירושלים". התוצאה היא כאב גובר והולך בכיוון אינסופי של סבל הנגרם לצדדים הלוקחים חלק במלחמה.  האם אנחנו מתכוונים להוסיף עוד על התוקפנות הקיימת במדינתנו? למה אנחנו לא מתרגלים שלום לפני שאנחנו יוצאים למלחמה? "הארעיות כפשוטה, או אפילו הידיעה שאנחנו עומדים למות, לא הן שגורמות לכל הסבל, לימד הבודהה. התנגדותנו לחוסר הוודאות היסודי שבמצבנו היא שגורמת סבל."/ פמה צ’ודרון הנחת יסוד קיומית המניעה את התהליך המלחמתי היא שהפחד שלנו הוא אוניברסלי. תחושת הפחד אצל כל אחד מאתנו נובעת מתגובה אינסטינקטיבית לבלתי נודע. הפחד הוא חלק מחוויית החיים ומשותף לכולנו. הפחד הוא תגובה לאפשרות של חווית בדידות, מוות והתקרבות לאמת על פי Pema Chödrön פמה צ’ודרון נזירה בודהיסטית ומורה רוחנית ממוצא מערבי. היא כתבה מספר ספרים על בודהיזם טיבטי, בינהם רבי המכר “כשהדברים מתפרקים” ו“המקומות שמפחידים אותך” The Wisdom of no Escape; Start Where You Are. פ

Mabat-al model for analyzing the political war situation in Israel

תמונה
מב"ת על: ניתוח הנסיבות ואירועי "מלחמת יום ירושלים" ארבעת הקודקודים במודל  מַבָּ"ת-עַל : מ שמעות- חיפוש אחר משמעות וייעוד ב ין אישי- חיבור לבני אדם אחרים ולעולם ת וך אישי- חיבור לרגע, לעצמי על  "מעבר"/נשגב/עליון- חווית החיבור למשמעות שמעבר, ואף למקודש משמעות המצב: 1. משמעות ביטול הבחירות שעליהן הכריז אבו מאזן בגדה המערבית: חמאס תכנן את חגיגות הניצחון בגדה, אך אבו מאזן קלקל את התוכניות. הוא לא התכוון לקיימן והסתמך על כך שישראל לא תאפשר לערביי מזרח ירושלים להשתתף; תירוץ זה איפשר לו להכריז על ביטול הבחירות. ישראל הייתה עסוקה בסבב בחירות רביעי ובניסיונות חוזרים ונשנים להקים ממשלה. משמעות המצב, במיוחד עבור ערביי מזרח ירושלים שחשבו שיוכלו לקחת חלק בבחירות, היא אכזבה נוראית ותסכול. נוצר צורך בקרב הנהגת חמאס לפצות על תחושת הפספוס ולהחזיר את הכבוד האבוד. 2. המשמעות עבור ערביי ישראל: האלימות והפשיעה שמשתוללות באין מפריע ברחוב הערבי גלשו לערים היהודיות. מאות אלפי כלי הנשק הבלתי חוקיים מצאו את דרכם לידיהם של צעירים משולהבים. העולם התחתון מורשה לשלוט בחברה הערב