Swarm Learning in Phygital space
למידת נחי"ל במרחב פיזיטלי מרחב למידה פיזיטלי הוא מושג המתאר מצגת מקוונת המעוצבת כמרחב פיזי – בית ספר, כיתה, מרחב עירוני או מרחב מדומיין (השם פיזיטלי נגזר מהחיבור בין המילים – פיזי ודיגיטלי/ווירטואלי). למידת נחי"ל Swarm Learning בנויה מארבעה שלבים: שלבי למידת נחי"ל : · נ וכחות: Participating על ידי לקיחת אחריות · ח יפוש: Searching דרך הקשבה והתבוננות · י צירה: Naming שיום דרך יצירתיות · ל ימוד האחר: Adaptive learning תוך שיתופיות למידת נחי"ל מבוססת מגוון וקישוריות ולכן מותאמת למרחב למידה פיזיטלי : מגוון ( diversity ) - המערכות והפרטים במרחב הפיזיטלי פועלים כדי לייצר ריבוי של אפשרויות. מציאות זו מובילה להיווצרותו של מגוון גובר של זהויות אישיות וקולקטיביות. המגוון מהווה מנגנון המאפשר הסתגלות מהירה לאור ריבוי נקודות הייחוס הגלומות בו; מנגנוני גיוון (הפריה הדדית בין אלמנטים) מחייבים מרחב פיזיטלי, שמאפשר את הקיום של אופני הוויה being השונים. קישוריות ( interconnectivity )