Soulagogy for designing the learner’s soul
פדגוגיה אמונית כמסייעת לעיצוב זהות רוחנית הרב קוק זצ"ל מסביר במאמרו "מאורות האמונה" (מאמרי הראי"ה, עמוד 70) כי "האמונה אינה לא שכל ולא רגש, אלא גילוי עצמי היותר יסודי של מהות הנשמה, שצריך להדריך אותה בתכונתה." תפקידה של הפדגוגיה האמונית לסייע ללומד, דרך רכישת מיומנויות רוחניות, מודעות והמשגה של תהליך הלמידה האמוני, לגלות את מהות נשמתו. "וכשאין משחיתים את דרכה הטבעי לה, איננה צריכה לשום תוכן אחר לסעדה, אלא היא מוצאה בעצמה את הכל." לכן אחת מהנחות היסוד של הפגוגיה האמונית היא הלומד העצמאי, הלומד בדרכו, מתוך הבנה כי "זכה נעשית לו סם חיים" (יומא ע"ב' יב'). "ההסתכלות המיוחדת של האמונה שהיא חלק ד' בעצמה הוא האור של הנבואה, וברדת המדרגה שפעת רוח הקודש, בשגם אלה יורדים לפעמים ומתאחים עם השכל והרגש בדרכי גילוייהם . " הפדגוגיה האמונית מכוונת את הלומד לאחות את השכל והרגש לזהות אמונית אחת דרך מודל מב"ת-על: "האמונה המופעה מהעולם האמונה הטבעית ההסתכלותית, והאמונה המופעה מהתורה האמונה הניסית המסורתית, והאמונ