Roles in working group
תפקידים לפי צורכי הפרט בקבוצה/ ניר גולן ריצ'ארד לאבוי, בספרו "פריצת דרך במוטיבציה", מגדיר שמונה צרכים המניעים ללמידה. לאבוי מפרט כלים ושיטות יעילים שבהם ניתן להשתמש לשם עידוד כל לומד להגיע להצלחה. הגישה מבוססת על זיהוי הסגנון המוטיבציוני של כל לומד. התאמתי את הצרכים, שהוגדרו על ידו ועל פי שיטתו, לסוגי התפקידים השונים בקבוצה. פירוט שמונת הסוגים של התפקידים לפי צורכי הפרט: חברתי - עסוק רוב הזמן במילוי הצורך החברתי שלו. חשוב לו להיות שייך לקבוצה מגובשת. מעודד שיח בעיקר סביב היכרות אישית, חברות ורעות. מציע פעילויות של אירועים חברתיים ואישיים מחוץ לשעות המפגש והעבודה. מוביל אינטראקציות בינאישיות שאינן תמיד מקצועיות או רלוונטיות לתהליך הלמידה. מתעניין בחייהם האישיים של כל הפרטים בקבוצה. משקיע את מרב מאמציו בגיבוש החברתי של הפרטים בקבוצה דרך פעילויות חברתיות (ציון ימי הולדת, ארוחות משותפות וכולי). ● ערכו המוסף הוא גיבוש הלומדים ל"יישות הקבוצתית". עצמאי - עובד באופן עצמאי ללא תלות בפרטים אחרים. מעדיף אנשים עצמאיים לידו, ולא רואה חשיבות או צורך לקיומן של