רשומות

מציג פוסטים מתאריך אוקטובר, 2022

Roles in working group

תמונה
  תפקידים לפי צורכי הפרט בקבוצה/ ניר גולן ריצ'ארד לאבוי, בספרו "פריצת דרך במוטיבציה", מגדיר שמונה צרכים המניעים ללמידה. לאבוי מפרט כלים ושיטות יעילים שבהם ניתן להשתמש לשם עידוד כל לומד להגיע להצלחה. הגישה מבוססת על זיהוי הסגנון המוטיבציוני של כל לומד. התאמתי את הצרכים, שהוגדרו על ידו ועל פי שיטתו, לסוגי התפקידים השונים בקבוצה. פירוט שמונת הסוגים של התפקידים לפי צורכי הפרט: חברתי - עסוק רוב הזמן במילוי הצורך החברתי שלו. חשוב לו להיות שייך לקבוצה מגובשת. מעודד שיח בעיקר סביב היכרות אישית, חברות ורעות. מציע פעילויות של אירועים חברתיים ואישיים מחוץ לשעות המפגש והעבודה. מוביל אינטראקציות בינאישיות שאינן תמיד מקצועיות או רלוונטיות לתהליך הלמידה. מתעניין בחייהם האישיים של כל הפרטים בקבוצה. משקיע את מרב מאמציו בגיבוש החברתי של הפרטים בקבוצה דרך פעילויות חברתיות (ציון ימי הולדת, ארוחות משותפות וכולי). ●       ערכו המוסף הוא גיבוש הלומדים ל"יישות הקבוצתית". עצמאי - עובד באופן עצמאי ללא תלות בפרטים אחרים. מעדיף אנשים עצמאיים לידו, ולא רואה חשיבות או צורך לקיומן של

Soulagogy brief

תמונה
תקציר הפדגוגיה האמונית על פי הפדגוגיה האמונית ( Soulagogy ) יש לראות כל לומד כאדם בעל נשמה וצרכים רוחניים, השואף להתמסר ולהיכלל ביישות או בכוח מרכזי אחר הגדול ממנו, כלומר הגדול מה'אני'. הפדגוגיה האמונית שמה במרכז את ההתפתחות הרוחנית של הלומד: הגדרת הזהות העצמית, חיפוש וגיבוש משמעות, מימוש השליחות שהיא ייעודו של האדם, וחיזוק הקשר עם הנשגב, ה"על-מעבר", האלוקי. היא עוסקת בחינוך הלומד להתמודדות עם סוגיות של אמונה, ערכים וחופש בחירה . מודל הפדגוגיה האמונית: הפדגוגיה האמונית מעודדת את הלומד להיות מודע לעצמו, לגלות את צלם אלוקים אשר בקרבו, ולהפוך את חייו משמעותיים. היא נעה בתוך המרחב שיוצר מודל מב"ת-על : מ שמעות- חיפוש אחר משמעות וייעוד: להפוך את חייו למשמעותיים. ב ין אישי- נוכחות מלאה עם בני אדם אחרים: הלימוד מתקיים בחברותא תוך דיאלוג ליצירת 'מעש"ה-בראשית' . ת וך אישי- נוכחות ברגע הלמידה, התבוננות בעצמי: מודעות לתהליך הלמידה הפנימי. על  "מעבר"/נשגב/עליון- חוויה רוחניות במשמעות של "מעבר", מקודש ואלוקי. הסבר מודל מב"ת

Reshimo and Maase Bereshit in Soulagogy

תמונה
רשימו ו'מעש"ה בראשית' בפדגוגיה אמונית הרשימו הוא מונח שמופיע פעמים רבות בזוהר בתיאור ראשית האצילות: "באמצעיתא דההוא רקיעא רשימא חד אתרשים וההוא רשימו איהו..." זוהר, ח"ב ריב ע"ב . זה הרישום הראשון, נקודה היולית שהכול עקוד בה ונמצא בה בכוח, היא ספירת הכתר או ספירת החכמה שממנה נאצלו הספירות האחרות . בקבלת האר"י מונח זה מגדיר את מה שנשאר במקום הפנוי לאחר הצמצום והסתלקות אור אין־סוף: בראשונה היה הכול אור אין־סוף וכדי לאפשר את הבריאה נצטמצם ונשאף אור זה לתוך עצמו והותיר חלל פנוי. בחלל זה נשאר רישומו של האור הראשון. התיאור שבקבלת האר"י הוא פיזיקלי ומקבל כאן אופי פסיכולוגי. הרשימה הופכת להתרשמות . 'מעש"ה בראשית' הוא מחוון לחמישה עקרונות המשמשים לפרקטיקות הוראה למידה בפדגוגיה האמונית: מ ודעות עצמית ע בודה בטבע ש אלות גדולות ה קשבה אותנטיות בראשית : ביטוי עצמי/ יצירה פירוט ביטוי הרשימו בעקרונות מעש"ה בראשית : מ ודעות עצמית לטיפוח זהות אמונית תהליך המחשבה התזזיתי הזה המתפתח ב'רצוא ושוב' בין העולמות, קושר את