רשומות

מציג פוסטים מתאריך יולי, 2022

AUM-GROW: Improved GROW model for Personal Development process PDP

תמונה
  AUM-GROW: Improved GROW model for  Personal Development process PDP The GROW model has two parts: Looking back: Goals & Reality Looking Forward: Options & Way forward The AUM model is made of three cycles: Abilities, Uniqueness and Motivation. Self-realization is identifying our Abilities, Uniqueness and Motivation. Nir Golan, Educational & Leadership expert, combined between the GROW model and the AUM model, and created an improved model AUM-GROW: model for individual GROW- Personal Development process PDP Aum ॐ is a sacred sound and a spiritual symbol in Indian religions. It signifies the essence of the ultimate reality, consciousness, or Atman. More broadly, it is a syllable that is chanted either independently or before a spiritual recitation in Hinduism, Buddhism, and Jainism. The organismic theorist Kurt Goldstein coined the motive to realize one's full potential: self-actualization. Self-realization is to know oneself. The term can be trace

The Soulagogical TIM model: Truth, Imagination & Morality

תמונה
TIM model: Truth, Imagination & Morality Design thinking is a methodology that includes real-world problems solving, research, analysis, conceiving original ideas, lots of experimentation, and sometimes building things by hand. The Six Design thinking steps: 1.    Understand:  Understanding is the first phase of the design thinking process. During this phase, students immerse themselves in learning. They talk to experts and conduct research. The goal is to develop background knowledge through these experiences. (Communication & Collaboration) 2.    Observe:  Students become keen people watchers in the observation phase of the design thinking process. They watch how people behave and interact and they observe physical spaces and places. They talk to people about what they are doing, ask questions and reflect on what they see. The understanding and observation phases of design thinking help students develop a sense of empathy. (Digital expert, Global awareness & Creat

The teacher perception according to Soulagogy

תמונה
תפישת המורה לפי הפדגוגיה האמונית Isaac Brynjegard-Bialik/"Miriam's Well"-papercut הפדגוגיה האמונית לפי הגדרת שרי וייס וניר גולן, משלבת יגיעה שכלית עם עבודה רוחנית וזוהי מהותה. הפדגוגיה האמונית היא תהליכי למידה, פיתוח כישורים ומיומנויות מכווני אמונה. עידוד הלומד להיות מודע לעצמו ולגלות בתהליך הלמידה שעובר, את צלם האלוקים אשר בקרבו ולהפוך את חייו למשמעותיים. היא פדגוגיה מכוונת אמונה שמשרתת את עיצוב הזהות האמונית של הלומד. מהי זהות המורה לפי הפדגוגיה האמונית? נעזר בקטע מתוך ליקוטי מוהר"ן כ' א: וְאֵלּוּ מְפָרְשֵׁי הַתּוֹרָה נִקְרָאִים בִּשְׁבִיל זֶה 'מוֹרִים' מֵחֲמַת שֶׁמְּקַבְּלִים עַל יְדֵי הַנְּשָׁמָה הַנַּ"ל הַמְכֻנָּה בְּשֵׁם 'מִרְיָם' גַּם, הֵם מוֹרִים אֶת מוֹרֵיהֶם כְּמַאֲמַר: 'וּמִתַּלְמִידַי יוֹתֵר מִכֻּלָּם' וְזֶה שֶׁאָמַר לָהֶם משֶׁה: "שִׁמְעוּ נָא הַמּרִים". המורים על פי הכתוב הם אלו אשר מקבלים השראה מנשמתה של מרים כמנהיגה רוחנית. מקומה של מרים כמנהיגה רוחנית מוצנע בתורה בהשוואה למקומם של משה ואהרן. בתיאורי

Old people’s Time perception

תמונה
תפישת הזמן אצל אנשים זקנים "לְכָל אָדָם יֵשׁ זִכְרוֹנוֹת כַּסֵּפֶר יוֹמָן חָרוּט עַל לוּחַ לֵב שׁוֹתֵק הַזְּמַן זוֹרֶה אֶת הָרָעוֹת כָּאֵפֶר וְרַק הַטּוֹב לָעַד לֹא יִמָּחֵק..." לאור הזיכרונות / יחיאל מוהר  “To exist is to change, to change is to mature, to mature is to go on creating oneself endlessly.”  Henri Bergson "להתקיים (להיות קיים) זה להשתנות, להשתנות זה להתבגר, להתבגר זה להמשיך ליצור את עצמי בצורה אינסופית." הנרי ברגסון "להזדקן בטוב זה להמשיך ליצור את עצמי עד יומי האחרון." ניר גולן הזמן נחשב למשאב החשוב והיקר ביותר לאדם. בזקנה כמות המטלות במהלך היום הולכת ומצטמצמת. האדם הזקן מוצא את עצמו בתחושת בדידות, שעמום ולכן הוא מסיים את יומו מותש ומתוסכל. גולן מציע פתרון מכיוון אחר: לשנות את תפיסת הזמן של האדם הזקן. הזמן האובייקטיבי, שהוא אמנם מדויק, מציין באופן אוטומטי את המרחקים בין נקודות שרירותיות שבמרחב. תפיסת הזמן החדשה שברגסון מציג היא תפיסת ה" משך " ( durée ). ברגסון טוען כי הזמן הוא יסוד דינאמי של החיים: הוא זרם, הוא &

Educating for Cosmic Narcissism

תמונה
  חינוך ל"נרקיסיזם קוסמי" למושג "נרקיסיזם קוסמי", מבית מדרשו של הפסיכואנליטיקאי היינץ קוהוט Heinz Kohut  מייסד זרם פסיכולוגיית העצמי יש קונוטציה חיובית ביותר בהקשר לחיים בכלל ותחום החינוך בפרט. במאמרו "על צורות והתמרות של נרקיסיזם" (1966), מציג קוהוט את רעיון ההתמרה של העצמי לעבר עמדת הנרקיסיזם הקוסמי. התמרות הן צורות גבוהות של נרקיסיזם המעבירות את העצמי ממצב הצבירה של קיום אישי למצב הצבירה של קיום על־אישי, למעין התמוססות למרחב של נרקיסיזם קוסמי. אי־אחיזה בעצמי האישי לטובת חיים על־אישיים. תהליך חינוכי זה הכרחי לאור מציאות המקדשת את הפרט, מעודדת אינדיווידואליזציה, ואובדן היכולת של האדם לגלות אמפטיה או לחמול על האחר. כל הציטוטים של קורט לקוחים מתוך: היינץ קורט/ פסיכולוגיית-העצמי וחקר רוח אדם/ תולעת ספרים, עמודים 144-147, בחלקם הורדה המילה הומור אשר אינה רלוונטית לדיוננו. "מסוגלותו של האדם להכיר בסופיות קיומו ולפעול בהתאם לגילוי מכאיב זה עשויה בהחלט להיות ההישג הפסיכולוגי הגדול ביותר שלו . " זוהי הנחת יסוד המייצרת תרבות של מודעות עצמית ועיסוק בנו