Self-awareness in Learning Community
מודעות לתהליך הלמידה והמשגתו בקהילה לומדת קהילה לומדת מקצועית בעלת נושא או עולם תוכן משותף, מלווה ע"י גורמים אקדמים, המומחים לשלב את התיאוריות עם הידע הפרקטי והניסיון הרב שמגיע מעשייתם בשדה. אחד האתגרים הגדולים ביותר על-פי מודל נשלי"ם לקהילות לומדות, הוא העלאת המודעות לתהליך הלמידה והמשגתו. במהלך הפעילות בקהילה, הלומד לא תמיד מודע לתהליך הלמידה אותו הוא חווה, ואף אם הוא מודע לו, קשה ללומד לשיימו- להמשיגו במונחים מקצועיים מדויקים. מודעות זו הכרחית לטיוב התהליך ולהמשגתו ללמידה משמעותית. הפרט השותף בקהילה המקצועית הלומדת חווה תחושת שייכות, מרחב בטוח להצגת רעיונותיו המקצועיים ותמיכת עמיתים. מודעות המודעות במודל נשלי"ם היא ההכרה המלאה בחוויה שאנו עוברים במהלך תהליך הלמידה. כלומר זיהוי של מה שאנו מרגישים, חושבים או עושים ברגע מסוים ובמתרחש סביבנו בעודו מתרחש. המודעות היא הכרתו של אדם בעצם קיומו והווייתו, והתבוננותו במחשבותיו, בתחושותיו וברגשותיו. כאשר אנו מודעים מודעות מלאה לעצמנו, פירוש הדבר שאנו מכירים את עצמנו וחיים את חיינו בדרך עשירה יותר. בכל אדם