רשומות

מציג פוסטים מתאריך נובמבר, 2022

Soulagogy and spiritual education

תמונה
פדגוגיה רוחניות ואמונית רוחניות היא "מושג על', מושג מכיל, החובק חוויות אנושיות שונות. רוחניות נתפשת ככוללת את הממד האישי, הפנימי והאינדיבידואלי של חוויות שמקשרות בין האדם לכוח עליון, לנשגב, לקדוש ולתכלית קיומו. הכוונה   לאירוע המלווה בהַרְגָּשָׁה עֲמֻקָּה, הִתְרַשְּׁמוּת רַבָּה מִדְּבַר-מָה נשגב, עליון הממוקם מחוץ לאדם. הוא מְלֻוָּה רִגְשֵׁי הִתְפַּעֲלוּת, הִזְדַּהוּת וְכוּ' והאדם אשר חווה אותו מקשר אותו לכוח עליון או נשגב, ולכן מגדיר אותו כרגע של קדושה. לעיתים נִסְיוֹן חַיִּים, מְאֹרָע שֶׁרִשּׁוּמוֹ רַב עַל הָאָדָם, מפורש על ידי האדם כחלק מתכלית קיומו ומימושו העצמי ביקום. זהו הבט אישי שיכול להיות לבוא לידי ביטוי גם במסגרות קבוצתיות . רוחניות הינה ממד מרכזי בפוטנציאל האנושי וחלק מרכזי ממי שאנו באמת, מנשמתנו. היא מימוש פוטנציאל ההתפתחות העילאי והמיטבי שלנו, ולכן מימושה של הרוחניות תורם לרווחה גופנית, נפשית והבינאישית של הלומד . הבסיס לרוחניות היא ההכרה בכך שקיים משהו שהוא מעבר לקיום הפיסי-גשמי של הלומד, טרנסנדנטלי: מצב או תיאור של משהו שקיים מעבר לגשמיות ולניסיון ואינו

Soulagogy for Soul is More

תמונה
פדגוגיה אמונית לנשמה יתרה (תודה לשרי וייס, שותפתי לדרך המקצועית לפיתוח הפדגוגיה האמונית) מבוא על פי פדגוגיה אמונית ) סולאגוגיה  (Soulagogy  יש לראות כל לומד כאדם בעל נשמה וצרכים רוחניים, השואף לחזק את אמונתו ב : "על", "נשגב" ו"מעבר", בכדי לחוות שייכות למשהו גדול יותר. הפדגוגיה האמונית שמה במרכז את ההתפתחות הרוחנית של הלומד: הגדרת הזהות העצמית, חיפוש וגיבוש משמעות, מימוש השליחות שהיא ייעודו של הלומד, וחיזוק הקשר עם הנשגב, ה"על-מעבר". היא עוסקת בחינוך הלומד להתמודד עם סוגיות של אמונה, ערכים וחופש בחירה לטיפוח זהות אמונית. "מהותה של הפדגוגיה האמונית היא שיח נשמתי בין יחודו של הלומד לבין האחדות הכוללת של היקום." (ניר גולן)   החדשנות בפדגוגיה האמונית היא הרלוונטיות לכל הדיסיפלינות וחיזוק האמונה של הלומד ב"על-נשגב", תוך עיצוב זהות אמונית. תהליך הלמידה האמוני הוא לאורך כל חיי הלומד. מהי פדגוגיה אמונית? פדגוגיה אמונית- סולאגוגיה  Soulagogy  היא אסכולה חינוכית חדשה (הוגדרה לראשונה ע"י ניר גולן בשנת 2017) ל" הו