רשומות

מציג פוסטים מתאריך מרץ, 2021

Swarm Learning in the Ecosystem

תמונה
  Swarm Learning in the Ecosystem למידת נחי"ל באקוסיסטם אקוסיסטם הוא מושג המתאר מערכת אנושית סבוכה על מכלול הפרטים, הקבוצות, הארגונים, הכוחות, המעשים והתפיסות המרכיבים אותה. האקוסיסטם מתאר מציאות רב-רובדית הנוצרת ממפגש של מספר רב של מערכות המורכבות מתתי-מערכות ומפרטים, ואת השפעתם אלה על אלה. האקוסיסטם איננו ניתן לתיאור דרך דימוי של רשת דו-ממדית, בשל החפיפות הרבות בין המערכות שיוצרות רב-רובדיות במערכות ובאקוסיסטם כולו. המשמעות היא שכל נקודה או פרט במערכת מעורב תדיר במספר רב של מערכות שונות. מושג האקוסיסטם לקוח מאקוסיסטמים ביולוגיים ועל עקרונות מתורת הרשתות ותורת המערכות המסתגלות הסבוכות ( CAS ). למידת נחי"ל לקוחה אף היא מעולם התוכן הביולוגי: נחיל הוא "להקה של בעלי חיים, בעיקר חרקים . " (מילוג) למידה המתקיימת באקוסיסטם ומבוססת על מערכת יחסים של מוביל תהליך למידת נחי"ל, המתחלף בתפקידו בהתאם למיקומו ולתרומתו לתהליך הלמידה המלא של הסובבים אותו, כפי שנוהגים הפרטים השונים הנעים בנחיל. באקוסיסיטם מתרחשים שינויים מתמידים ובמהירות, לכן לא ניתן לבנות מראש רציונל, תכ

liberty

תמונה
חירות באחת מהחופשות המשפחתיות, צללתי לבדי עם מסכה ושנורקל, באזור שונית האלמוגים במפרץ אילת. המראה היה מרהיב אך בעיקר מסקרן, בגלל העושר הצבעוני של הדגים ובועות האוויר הרבות, אשר שחררו הצוללנים המקצוענים עם מכלי החמצן ששחו מתחתי. עצרתי (ניסיתי לצוף ללא תנועה) מעל קבוצת צוללנים, בכדי לחוות את אותו שצף בועות אוויר אשר עלה והתפרק בפני. צוללן אדיב במיוחד אשר זיהה את התלהבותי, דאג לשחרר מנה גדושה של בועות ענק, אשר התנפצו מסביבי.  התובנה שלי מתוך סיפור הבועות אומרת, שהתופעות הכי מובנות מאליהן, שרויות בכול ולעתים הן הכי חשובות. התופעות יהיו לעתים קרובות אלה שהכי קשה לראות אותן ולדבר עליהן. לשני אנשים שונים, יכולות להיות משמעויות שונות לגמרי, ביחס לאותה חוויה בדיוק. תורת הפנומנולוגיה טוענת כי המשמעויות השונות הן כתוצאה מתבניות האמונה השונות של האנשים האלה והדרכים השונות שבהן הם בונים משמעות מתוך חוויה. תפקיד איש החינוך ״ללמד את התלמיד איך לחשוב״- להיות קצת פחות יהיר (במיוחד לאור מאפייני דור המילניום), לרכוש מעט ״מודעות ביקורתית״ לגבי עצמו ולגבי הוודאויות שלו. על המלמד והלומד לקבל את התובנ

Rosha model for feminine management: Intuition

תמונה
מודל רֹאֲשָׁ"ה לניהול נשי ניהול נשי מאופיין בארבעה כישורים ויכולות הבאים לביטוי ביתר טבעיות למנהיגה נשית. כל הארבעה באים לידי ביטוי באופן קבלת ההחלטות והוצעתן לפועל. הניהול הנשי הוא יותר רגישותי, אינטואיטיבי, מבוסס שיתופיות רשתית תוך התמדה בפרטים. ארבעת הכישורים/ מאפיינים מהווים מקור השראה לשמו של המודל: " רֹאֲשָׁ"ה -  מי שעומדת בראש מערכת, מנהיגה." (מילוג) ·         ר גישותי ·         א ינטואיטיבי ·         ש יתופיות רשתית ·         ה תמדה בפרטים   ·         רגישותית-  המנהלת מזהה את הצורך האישי והקבוצתי כתוצאה מיכולתה לחוש אמפתיה ולהכיל את אנשיה. היא הופכת את הצורך לחזון רגישותי Compassionate vision המתורגם לדרך רגישותית. ·         אינטואיטיבית- הקשבה לתחושותיה הפנימיות תוך מודעות עצמית גבוהה, ספונטניות, ויתור על שליטה כוחנית. ההקשבה מבוססת על כושר חשיבה רשתי, ואינטראקציה בינאישית בתוך קבוצה. ·          שיתופיות רשתית- רואה ומנתחת את הסביבה בראיית-על ומייצרת על בסיסה שיתופיות ועבודת צוות. ראיית העולם הרשתית שלה נובעת מכושר ויכולת החשיבה שלה לחב