רשומות

מציג פוסטים מתאריך יוני, 2022

The pedagogy of Beit Midrash

תמונה
הפדגוגיה של בית המדרש: פדגוגיה אמונית בס"ד פדגוגיה אמונית: הפדגוגיה של בית המדרש לגיבוש הזהות האמונית של הלומד (מבוסס על ה מקור: ד"ר משה מאיר "במקום שליבו חפץ" על הלמידה הבית מדרשית, הד החינוך אפריל 2014)   הדרך עתיקת היומין של הלמידה הנהוגה בעם ישראל היא – בית המדרש. בדברנו הבאים ננסה להתחקות אחר היסודות העתיקים והטובים של עקרונות בית המדרש, ולחלץ מהם תובנות שאיתם ניתן לבנות את 'הפדגוגיה של בית המדרש', פדגוגיה אמונית שיכולה לשרת אותנו בכל למידה באשר היא. למידת בית מדרש מבוססת פדגוגיה של חיפוש: מדרש או דרשה הם שיטה של פרשנות המקרא, ומקורו של המונח נובע מהמשמעות של "דרש" כ"חיפש":   "וְאֵת שְׂעִיר הַחַטָּאת דָּרֹשׁ דָּרַשׁ מֹשֶׁה וְהִנֵּה שֹׂרָף "   (ויקרא, פרק י', פסוק ט"ז). במהלך תהליך הלמידה בבית המדרש מגובשת   הזהות האישית של הלומד דרך למידה טקסטואלית והפנמת הערכים העולים מהתוכן הנלמד. הערכים באים לידי ביטוי בהתנהגות הלומד ומייצרים זהות אישית ייחודית. הלומד יודע לתאר את הערך ואופן תרומתו לזהותו ולסובבים

Stages of Leadership Development

תמונה
  מנהיגות באסְפַּמְיָ"ה שלבים בהתפתחות מנהיג בזכות ליווי מנהלים/מנהיגים כשלושים שנה, התחלתי להבחין שלמנהל/מנהיג ישנם שלבים בהתפתחות הזהות המנהיגותית שלו. משם צמח המודל באסְפַּמְיָ"ה לשלבים בהתפתחות מנהיגותית של מנהיג. המודל שואב השראה מן המודל של פאולר: "שלבים בהתפתחות אמונית". זהות מנהיגותית מורכבות מתפישות, ערכים ואמונות של המנהיג. מציע קודם לקרוא בנחת ולהעמיק במודל ורק לאחר מכן לנסות לזהות את מיקומכם בשלבי המודל השונים. חשוב לציין כי המודל הוא דינמי ולכן השלב בו נמצא המנהל/מנהיג משתנה בהתאם למיקומו בארגון והתפתחות האישית מקצועית שלו . לאורך כל הפוסט נתייחס לרכיב המנהיגותי של המנהל בהובלת אנשים ולכן יצויין כמנהיג . שלבי התפתחות מנהיגות באסְפַּמְיָ"ה ב לתי נפרדת א ינטואיבית ס תמית פשוטה פ ורמלית/ פ רשנות מוסכמת מ תבוננת אישית י ו צרת חיבורים ה וליסטית אחדותית פירוט השלבים : שלב מקדים : מנהיגות ב לתי נפרדת  “Undifferentiated” Leadership מתאפיינת בתחושת הביטחון מהסביבה הקרובה הנוצרת על ידי מנהלים ישירים/עקיפים, חברי צוות ושותפים לתפקיד. תחו