The pedagogy of Beit Midrash
הפדגוגיה של בית המדרש: פדגוגיה אמונית בס"ד פדגוגיה אמונית: הפדגוגיה של בית המדרש לגיבוש הזהות האמונית של הלומד (מבוסס על ה מקור: ד"ר משה מאיר "במקום שליבו חפץ" על הלמידה הבית מדרשית, הד החינוך אפריל 2014) הדרך עתיקת היומין של הלמידה הנהוגה בעם ישראל היא – בית המדרש. בדברנו הבאים ננסה להתחקות אחר היסודות העתיקים והטובים של עקרונות בית המדרש, ולחלץ מהם תובנות שאיתם ניתן לבנות את 'הפדגוגיה של בית המדרש', פדגוגיה אמונית שיכולה לשרת אותנו בכל למידה באשר היא. למידת בית מדרש מבוססת פדגוגיה של חיפוש: מדרש או דרשה הם שיטה של פרשנות המקרא, ומקורו של המונח נובע מהמשמעות של "דרש" כ"חיפש": "וְאֵת שְׂעִיר הַחַטָּאת דָּרֹשׁ דָּרַשׁ מֹשֶׁה וְהִנֵּה שֹׂרָף " (ויקרא, פרק י', פסוק ט"ז). במהלך תהליך הלמידה בבית המדרש מגובשת הזהות האישית של הלומד דרך למידה טקסטואלית והפנמת הערכים העולים מהתוכן הנלמד. הערכים באים לידי ביטוי בהתנהגות הלומד ומייצרים זהות אישית ייחודית. הלומד יודע לתאר את הערך ואופן תרומתו לזהותו ולסובבים