רשומות

מציג פוסטים מתאריך פברואר, 2020

Soulagogy according to AMP model

תמונה
סולאגוגיה Soulagogy היא אסכולה חינוכית ל"הובלת נפש הלומד", המניחה כי בתהליך הלמידה נפתחת המחשבה מתוך הנשמה ומחברת את האדם לעולמו בדרך עשירה, מעודנת ומורכבת. תהליך למידה זה מעצב את הזהות הרוחנית שלו המורכבת משמונה צרכים המסודרים בשלוש טבעות סולאגוגיות. במקביל מודל אמ"ת מתבסס על שלושת העקרונות של דניאל ה' פינק: 1. אוטונומיה (Autonomy)– מתוך קונפליקט תלות-עצמאות עולה הצורך לשלוט בחיינו בעצמנו, ליצירת תחושת עצמאות. השליטה באה לידי ביטוי: ·      בחירת הצורך הרוחני- אותו אני רוצה לפתח או היכולת להשפיע על מה שאנחנו עושים ולומדים. הבחירה תתבטא בשגרת הלמידה או בתעדוף הצורך מתוך מגוון צרכים: פיתוח זהות משמעותית, אמונה וסולם ערכים, חיפוש אחר משמעות, הודיה והוקרה, מחילה וסליחה, תחושת שייכות, בחירה ותקווה. תתכן בחירה במקביל, בו-זמנית של מספר צרכים. ·      זמן (Time)– מתי אנו מבצעים את הלמידה ומהו משכה. כשיש מספר צרכים שיתכן והם קשורים זה בזה, התזמון וסדר העבודה עליהם מאפשר תחושת אוטונומיה גם אם לא כל הצרכים נבחרים. תחושה זו מועצמת כאשר לא מוכתב מועד לסיום הלמידה על-ידי