רשומות

מציג פוסטים מתאריך אוקטובר, 2018

The intention of the heart/ Nir Golan

תמונה
כוונת הלב/ ניר גולן תן לי להרגיש את שבלבי, ולייחד את מחשבותיי. תן לי לנוע לפי רגשותיי, בכדי לגלות את הידוע והנסתר. הצילני מקנאה באדם אחר, ותן לי לראות רק את מעלותיו. אפשר לי לדבר עם האחר בכנות, בצדק וביושרה. אפשר לי לאהוב את האחר, ללא יראה ושנאה. תן לי את הכוח לחיות בנחת, בשלוות נפש ובכוונת הלב. כוונת הלב מתקיימת בכל תפילה. כל תפילה, מכל סוג שהוא, צריכה תמיד לכלול בתוכה: מחשבה, דיבור ומעשה. על האדם לקבל על עצמו, שכל שעות הפנאי שלו, יהיו מוקדשות לתועלת בריות העולם. בתפילה כמו במצוות שבין אדם למקום, המעשה עצמו מוכיח על הכוונה, שהיא לשם יוצרו, כי אחרת אין שום מקום לאותו המעשה . זוהי כוונת הלב.

Far from worries/ Yonit Shaked Golan's new album

תמונה
״רחוק מדאגות״: אלבום בכורה ליונית שקד גולן זמרת העם יונית שקד גולן, בחרה לגעת באלבומה הראשון ״רחוק מדאגות״, במצוקתם של האנשים קשי-יום הנדחקים לשולי החברה. "שקד גולן היא אחת הזמרות הטובות ביותר שפועלות מתחת לרדאר של התרבות הישראלית" כך כתב עליה בן שלו בביקורתו ב"הארץ". שקד גולן היא זמרת מרתקת בעלת גוון קולי מיוחד ועוצמתי הפועלת בזירת המוסיקה מזה כמה וכמה שנים כמבצעת מחוננת של שירים ויצירות הלקוחים מז'אנרים שונים ומגוונים מן המוסיקה הקלאסית דרך הג'אז ועד למוסיקה ישראלית ועממית בה התמחתה, יצירות אשר נכתבו והולחנו על ידי מיטב היוצרים. ביצועיה קנו להם שם דבר בעולם המוסיקה הישראלית והעממית בארץ ובעולם. שקד גולן היא זמרת אשר כל השומע יכול לזהות אותה כזמרת עם. באלבום הבכורה מרשימה שקד גולן במנעד קולי רחב, וקולה נובע מתוך הרגש ומגיע הישר ללב. שירתה עמוקה ולעיתים מחוספסת, מייצרת שיח עמוק ורגשי עם הקהל. כמבצעת ששרה חומרים שונים ומגוונים הושפעה יצירתה מסגנונות רבים אשר באים לידי ביטוי בלחניה. היא מבטאת באופן הגשתה את שורשיה הישראלים, מקורותיה האתניים-שורשיים ו

Heart attention during prayer

תמונה
כוונת הלב שבתפילה כוונת הלב היא התבוננות פנימית, אימון או תרגול המתמקדים באופן שבו אנו "נוכחים" ברגע ההווה. כוונת הלב היא המודעות ותשומת ליבנו הנתונות ל"כאן ועכשיו" במציאות המשתנה, לכן אין כוונת הלב בתפילה אחת דומה לרעותה. בכל פעם כוונת הלב בתפילה מקבלת משמעות אחרת. משמעותה משתנה בזכות זרם החיים המשתנה ללא הרף. הרגע שאותו אני חווה עכשיו בתפילתי אינו דומה לרגע הבא. המציאות משתנה תדיר ועמה כוונת הלב שבתפילה.  במאמר "מצווה אחת", כותב הרב יהודה אשלג שעבודת ה' וקיום המצוות, צריכה להיות " לשמה " , שפירושו: לעשות נחת רוח ליוצרו. אבל כבר הנהיגו חז"ל, לעסוק בתורה ובמצוות אפילו שלא לשמה, כדי "שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה".  אדם אינו יכול להתחיל את עבודתו מתוך "לשמה". אלא, בכל דור ודור, מוכרח כל עובד ה' להתחיל בעבודה "מתוך שלא לשמה", אשר מתוכה יבוא אל "לשמה". הדרך להגיע לדרגה זו, אינה תלויה בזמן, אלא במידת שליטתו של האדם על כוונת לבו, ועל כן רבים יכולים לעבוד כל חייהם בבחינת "שלא לשמה"