רשומות

מציג פוסטים מתאריך יוני, 2020

Educating for Belief and Soul searching: basic assumptions

תמונה
חינוך לאמונה ורוח: הנחות יסוד חינוך על פי מודל מַבָּ"ת-עַל נחווה על ידי הלומד כמפגש מחודש ואופטימי עם העצמי על רבדיו, לתחושת העצמה אישית ולגילויי עצמות וכוחות חיים, יחד עם יכולת להגיע למקומות של שקט ושלווה פנימיים וקבלת הקיים. המודל פותח ע"י ניר גולן, איש חינוך ומנהיגות ומלווה רוחני מוסמך. הגדרות ומקור המילה אמונה Belief: the feeling of being certain that something exists or is true: הכרה פנימית בוודאות קיומו או אמיתיתו של דבר מה. a state or habit of mind in which trust or confidence is placed in some person or thing אמירה או הרגל מחשבתי לתת אמון או ביטחון במישהו או משהו. Word origin המקור למילה ME bileven < bi, be- + -leven, contr. < ileven < OE geliefan < IE base *leubh-, to like, desire > love, lief, L libido מקור המילה ב: "להיות שואף, רוצה, אוהב או חושק". ארבעת הקודקודים במודל  מַבָּ"ת-עַל : מ שמעות- חיפוש אחר משמעות וייעוד ב ין אישי- חיבור לבני אדם אחרים ולעולם ת וך אישי- חיבור לרגע, לעצמי על   "מעבר"/נשגב

MABAT AL for spiritual Education

תמונה
מב"ת על לרוחניות בחינוך מטרת החינוך במאה ה-21 היא גיבוש הזהות, המשמעות והאמונה העצמית של הלומד, לשם כך עליו לעבור תהליך חינוכי של מַבָּ"ת עַל - התבוננות פנימית. המודל פותח ע"י ניר גולן, איש חינוך ומנהיגות ומלווה רוחני מוסמך. התהליך החינוכי מסייע ללומד לגבש את "עמוד השדרה" שלו, "רוח האדם" שבו, המצפן האישי, בכדי לנווט בבטחה בגלים הסוערים של המציאות המשתנה. ארבעת ממדי  מַבָּ"ת עַל   יוצרים פירמידה משולשת- אַרְבָּעוֹן- גוף הנדסי זה נחשב לאחד הגופים החזקים בטבע- המשולש ידוע כצורה הכי יציבה בטבע ולכן פירמידה משולשת היא החזקה מבין הגופים ההנדסיים. לצירוף "רוח האדם" משמעויות רבות ואנו מתכוונים למונח "רוח" בהשאלה: נפש, נשמה או שם כולל ומקיף לתכונות ולחוויות נפשיות שונות כגון רגש, רצון , אופי, כוונה, נטייה (מילון אבן שושן, ערך "רוח"). מַבָּ"ת עַל   מלווה תהליך רוחני של התבוננות פנימית. כאשר אנו באים להגדיר מהי "רוחניות", נאמץ את ההגדרה של רוחניות שהתקבלה כבסיס לעבודה משותפת בכנס הארצי לתמיכה רוחנית בט