Soulagogy and Mentoring

בתפישה הסולאגוגית תפקיד המנטור לסייע ללומד להוביל את נפשו: Soulagogy. המנטור הוא סולאגוג Soulagog משום שהתהליך הסולאגוגי נובע מהאמונה של הנחנך (Mentee) במנטור (Mentor) שלו וביכולת שלו לסייע לו להוביל את נפשו כחלק מתהליך הפיתוח האישי.
המילה מנטור (יוונית Μέντωρ) מקורה במיתולוגיה היוונית. מנטור הוא אדם המשמש כיועץ או מדריך, לרוב בעל ניסיון עשיר בתחום התמחותו. הביטוי קרוי על שמו של מנטור, חברו של אודיסאוס,  ששימש כחונך לבנו טלמאכוס. כאשר אודיסאוס מפליג למלחמת טרויה הוא משאיר את בנו תחת השגחתו של מנטור. בתהליך הסולאגוגי מחפש הנחנך אחר ה-Dobeing ומימושו. המנטור מסייע לנחנך לשהות במצב Being: מצב של הוויה, הקשבה פנימית וחיצונית- האדם עוצר, מקשיב ושוהה בהווייתו. במצב זה מופעלים חוש השמיעה החיצוני וחוש השמיעה הפנימי. ההקשבה היא לאותם צלילים המגיעים מן החוץ וה"צלילים" המגיעים מתוך האדם עצמו. המנטור מגלה התייחסות אישית לאדם תוך גילויי חיבה והערכה מילוליים המעוררים אצלו את רגש האהבה. ברובד האינטלקטואלי קיימת "סימפונית צלילים" במוח הגדול והיא באה לידי ביטוי במחשבות מילוליות או חזותיות. הקשבה זו מקשרת בין בני האדם ומאפשרת יצירת הרמוניה על-ידי צמצום המרחק בין הפרטים השונים וניסיון לייצר מרחב שייכות בטוח אחד. תנאי זה הכרחי ליצירת תהליך Soulagogy מלא על-ידי המנטור. השמיעה היא כלי להבנת הזולת, ומתן ביטוי לקולות של האחר. ההקשבה לתהליך הפנימי, המתרחש במקביל להקשבה החיצונית, מובילה להוויה.
למנטור סמכות משולבת:
·        המנטור נבחר לעיתים בצורה פורמאלית
·        מהווה סמכות מקצועית בכירה בעולם התוכן שבו הוא עוסק
·        מתבסס בעשייתו על הקשר הבינאישי
·        מקור להערכה והזדהות
·        מייצג סולם ערכים

הקשר ביניהם הוא בדרך כלל ארוך טווח, ושם דגש על מערכת היחסים והרשת הנוצרת בין השכבות השונות וכוללת חלקים פורמאליים ובלתי פורמאליים. הקשר יכול להיות קצר או ארוך, פנים מול פנים או באמצעים דיגיטליים בהתאם לצורך. מנטור מפתח באופן אישי את ה- Mentee שלו. הוא Accountable על הפיתוח האישי-מקצועי ולכן מפתח את ה-Dobeing של ה-Mentee. כחלק מהתפישה הסולאגוגית מנטור המסייע בהובלת הנפש הוא חלק בלתי נפרד מתהליך התפתחות אישית וצמיחה רוחנית.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

The color of your death

Benjamin Franklin and Musar movement

Yonit Shaked Golan: folk singer and huge soul