A dream during the coronavirus period

חלום בתקופה הקורונה

בחווית המציאות היום בתקופת הקורונה, המוות הוא ממשי יותר מבעבר. הוא מקבל ממדים מוחשיים יותר דרך מספרים, גרפים ומודעות אבל. מטרת החינוך במאה ה-21 היא להקנות ללומד חוסן אישי- "עמוד שדרה" שמוגדר במונח המקצועי: רזיליינס -Resilience  את המילה רזיליינס ניתן לתרגם כגְּמִישׁוּת, אֶלַסְטִיּוּת; יכולת התאוששות מהירה, חוסן נפשי; או כחוסן גמיש.
מטרה זו תושג דרך גיבוש הזהות העצמית, המשמעות והאמונה של האדם. הנחת היסוד היא שאת גיבוש הזהות, המשמעות והאמונה לא ניתן לבצע בצורה עמוקה וארוכת טווח ללא שיח על נושא המוות. מוצג בפניכם תיאור חלום סביב נושא המוות, המהווה חלון אל התת-מודע.

"אני עולה לטיסה כאשר במטען שלי יש ארון קבורה נייד to go עשוי פלסטיק שחור מחוספס, בעל שוליים בצבע צהוב כתום, מעוצב בצורת חצי ארון קבורה (דלתון קטום משני קדקודיו הצרים)- משמע הגופה בתוכו מקופלת. גודלו כגודל מזוודה גדולה, ברור חיצונית שזה ארון קבורה לנסיעה, יש לו ידית נשיאה ועיצוב של שני שקעים בבטן, כמו של כלי מיתר ענק (קונטרבס).
כשנחתנו ביעד, אני צריך להמתין לראות שהוא הגיע עם שאר הכבודה ורק אז לעלות לאזור איסוף הכבודה.
תוך כדי המתנה אני מגלה כי הוא נתקע למטה במסוע המעלה את הכבודה למעלה בגלל רוחבו והמבנה השונה שלו. באותו זמן שוחחתי טלפון בכדי לעדכן את הצד השני בהתקדמות שלי בנסיעה. תוך כדי, מגיע איש תחזוקה לשחרר את הארון והוא המשיך לעלות למעלה במסוע עם שאר המזוודות.
אני עולה עם שאר האנשים לאולם קבלת הנוסעים בכדי לאסוף אותו ואת התיק שאיתי ופתאום אני שם לב שמאחורי נמצא השטן: אדם מבוגר, עיניים בהירות, עם קמטים, מקריח למחצה, לבוש סמרטוטים אפורים ונראה חולה.
ברור לי שהוא חולה בקורונה, שהוא רודף אחרי ואם ישיג אותי אני אמות.
אני מנתק את הטלפון ופורץ במנוסה, עוקף את האנשים במעלה הטרמינל ורואה שהוא אחרי, מתנשף ומזיע.
אנחנו מגיעים לעליה תלולה, אני בראש מרגיש כיצד כוחותיי עוזבים אותי, אני חלש, אני לא מוותר וממשיך במנוסתי.
אף השטן אינו מוותר וממשיך לרדוף אחרי וכמעט משיג אותי, אני רואה את עיניו הכחולות הבהירות, שומע את התנשפויותיו והפחד מפני המוות משתק אותי, אך אני עדיין לא מוותר וממשיך לעלות במעלה התלול של המסלול והוא מתנשף בעקבותיי." (ניר גולן, 04/10/20)

נוכחות המוות המאיים, מאפשרת לגלות ערך בחיים. ניתן לסייע לאדם לחפש את הגדרתו וזהותו כאדם, לחפש מקורות להכרת הזהות שלו, להתבסס עליה בשיחות וטקסטים, לבנות קשר ייחודי עם אדם אחר. לעזור לו לחזק את הרוח הייחודית שלו בעולם. לכתוב "סיכום רוחני" המביע את נפשו וזהותו. ככל שהאדם גדל הוא חש אי נוחות ופחד עמוק יותר מפני המוות. הוא הולך ומתרחק מן האמת. בכדי לייצר אצלו חוסן נפשי יש להאט את התהליך ולספק לו כלים רוחניים בכדי להתמודד עם המציאות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

The color of your death

Benjamin Franklin and Musar movement

Yonit Shaked Golan: folk singer and huge soul