SEL world according to the Soulagogical approach

עולם ה-SEL על פי הגישה הסולגוגית Soulagogy הוא בעיקרו עולמו של הרגש. 

למידה חברתית-רגשית SEL Social-Emotional Learning היא תהליך בו הלומד מודע יותר לרגשותיו ולרגשותיהם של אחרים, מווסת את עצמו רגשית והתנהגותית, מקיים אינטראקציות חיוביות עם אחרים ומקבל החלטות אחראיות.
ניר גולן טוען כי במהותו העולם של ה-SEL מורכב ממצבור של מהויות הלומדים. הוא מכלול ההוויה של הרגשות/ אמוציות או אימפולסים של כל לומד. כל ההוויות של כל הפרטים יוצרות את עולם ה-SEL. ההוויה being מובילה לדחף לעשות פעולה כלשהיא או להגיב בצורה מסוימת על דברים, והיא מקור העוצמה להוציא אותם מן הכוח אל הפועל. ההוויות בעולם ה-SEL הפועלות בתוכו קרויות בשפת הסולגוגיה Dobeing מימוש ההוויה העצמית. זו מציאות רוחנית המוגדרת בעיקרו של דבר על פי התכונות והאופי המיוחדים להם: מודעות עצמית ובהתאם ויסות עצמי.
המהויות של עולם ה-SEL שייכות בעיקרן לתחום האמוציה והרגש: מדובר על דחף של אהבה, דחף של יראה, ודחף של רחמים. כאשר מדובר על מודעות חברתית והתנהלות חברתית (מיומנויות בינאישיות) הן מקבלות ביטוי של חמלה Compassion.
בתוך הרגש הכולל של אהבה ניתן למצוא חלוקות רבות, כמעט עד אין ספור של גוונים אליהם מודע הלומד ורלוונטים בתהליך הוויסות העצמי. חשוב להבין במעבר למודעות חברתית כי אין שתי אהבות דומות זו לזו. ככל שיש לנו מספר גדול יותר של לומדים יש לנו מגוון רחב יותר של רגשות שלכל פרט Dobeing אחר, והוא מהווה פרט אחר של כלל הלומדים.
הגישה הסולגוגית מניחה שהרגשות הללו משתנים ומתחלפים. הלומד משנה בתהליך הלמידה הסולגוגי מפעם לפעם את תפישתו הרגשית לפי תנאי הזמן והמקום. כשם שמורכבותה המיוחדת של אישיותו של כל אדם מגדירה את ה"אני" שלו בתוך עולמו, כך אותה מסגרת של האמוציה היא המגדירה את מהות תהליך ה-SEL.
הלומד הוא הוויה being שלמה, שגם יש לה הכרת עצמה (מודעות עצמית) והכרת הסובבים אותה (מודעות חברתית), ואף יכולה לפעול, ליצור ולעשות דברים בתוך מסגרת הלמידה הסולגוגית.
לכל לומד יש את יכולת יחידה במינה לבחור (קבלת החלטות אחראית) בין טוב לרע, בין דבר לדבר. היכולת הזו יוצרת את האפשרות של כישלון והדרדרות, כמו גם של התעלות לגבהים. הוויתו של הלומד בלתי משתנה בין שהיא זמנית ובין שהיא קבועה, מכיוון שהיא תמיד נמצאת באותה מסגרת של תכונות וכיוון, הקיימים בה מראשית יצירתה. האמוציה, הכוונה, מהותו של המעשה- כל אלה מצטרפים יחד למהותו של הלומד Dobeing ההוויה בעלת ממשות אובייקטיבית. הוויה זו, היא עצמה יוצרת את האדם שבלומד, שהיא מציאות רוחנית השייכת לעולם הסולגוגי.

במידה והמוחות הנוספים הם מ"זנים אחרים" נוספת גם אוריינות גלובלית. היכולת להתמצא ולגלות אכפתיות כלפי סוגיות גלובליות; לגלות סקרנות, פתיחות ואמפתיה כלפי אנשים מתרבויות ומקבוצות אחרות, לשתף פעולה עימם ולכבד נורמות חברתיות.

סיכום:
הלמידה החברתית-הרגשית 
SEL Social-Emotional Learning על-פי האסכולה הסולגוגיות Soulagogy להובלת נפש הלומד, מקבלת ביטוי ויזואלי המקל על אנשי החינוך ללמד ועל הלומדים להפנים. האסכולה הסולגוגית מתארת כיצד בתהליך למידת מיומנויות SEL הנפש נעה בין being ל- doing ויוצאת החוצה בצורת Dobeing. 6 המיומנויות מובאות בצורה קונקרטית ובעיקר מוצג הקשר ביניהן וכיצד הן משפיעות אחת על השניה. במעבר בין being doing  Dobeing של הלומד לבין ה being doing Dobeing של הסובבים אותו נוצר הדהוד או תנועה החוזרת ביניהם.

תגובות

  1. The Casinos Near The Casino at 777 Harrah's Blvd S, Harrah's
    Find Casinos 울산광역 출장샵 Near 경기도 출장안마 The Casino at 777 김해 출장마사지 Harrah's Blvd S, 평택 출장샵 Harrah's Casino, Atlantic City, 춘천 출장샵 NJ 08401.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

The color of your death

Benjamin Franklin and Musar movement

Yonit Shaked Golan: folk singer and huge soul